Miele WKB 130 trommelkruis?

Gestart door Swiftchon, 08 maart, 2026, 08:02:50

Vorige topic - Volgende topic

Swiftchon

Hallo,
Onze Miele WKB 130 van 2017 begon plotseling tijdens het centrifugeren een hels lawaai te maken.

Ik vrees het trommelkruis ofte spider?
Kan iemand bevestigen of een andere suggestie doen?
Alvast bedankt

Henk 2 leerdam

Niet van mijzelf, maar van een goede kennis die veel ervaring met wasmachines heeft komt onder onderstaand antwoord:

"Oei dat is wel een kort filmpje. Bij defect trommel kruis botst en bonkt het apparaat. Bij 'hels' kabaal denk ik eerder aan een lager dat kapot is gegaan en in dat geval is de machine al aardig op leeftijd of heel veel gebruikt (of een combinatie van de twee).
"

graag vernemen we t.z.t. de ontknoping

Mvg
Henk 2 leerdam

Swiftchon

Had twee filmpjes doorgestuurd naar fieldservicesupport@miele-support.be
Ook vermeld dat ik jaarlijks hun reinigingsproduct koop, dat we met twee zijn in het huishouden, een waterontharder enz...

Antwoord Miele:
CiteerWanneer de trommel, het trommelkruis stuk,afgebroken,gebarsten is heeft dit in veel gevallen te maken met het gebruik van teveel product,weinig of niet op hoge temperaturen te wassen en de kwaliteit van het water.Dit heeft niet met het materiaal van het toestel te maken.

Hopend u hiermee van dienst te zijn geweest,

Dat was meteen mijn laatste Miele wasmachine want ze gaan kapot door water blijkbaar :-)

Henk 2 leerdam

Beste Swiftchon,

Het filmpje dat je op dit forum hebt geplaatst wijst niet op trommelkruis probleem, maar naar een andere diagnose. Zie mijn bericht van 9 maart jongstleden.
Bovendien kan je in Nederland voor wasmachines jonger dan 11 jaar bij de leverancier vervanging claimen op grond van non-conformiteit. Je had, zeker bij een Miele wasmachine, een probleemloze levensduur van minstens 11 jaar mogen verwachten. Dit exemplaar was dus niet conform hetgeen je had mogen verwachten.

Mvg
Henk2