extra werk voor Repair Café's

Gestart door Henk 2 leerdam, Vandaag om 10:48:37

Vorige topic - Volgende topic

Henk 2 leerdam

Op onderstaande pagina is onder de gebruiksaanwijzing Miele C3 een forum te vinden met veel verdriet over deze stofzuiger. Waaronder een bijdrage van Riny

En een hoogst onverantwoorde reactie van 7-2-2024 om 13:29

https://www.gebruikershandleiding.com/Miele-Complete-C3/handleiding-5-653840.html

Mijn Miele c3 wil plots Niet meer aan , bij het aanzetten gaat Allen heel even het controls lamp je van het ziug vermogen aan en daar a direct weer unit maar de stofzuiger werkt
Het blijft still de motor stinkt niet
Herkent iemand dit probleem of weet je wat de oorzaak is dan hoor ik het graag

Mvgr Riny
Gesteld op 3-10-2018 om 21:53

Nu heb ik een reactie geplaatst die wellicht voor wat extra aanloop in onze Repair café's kan genereren:

De vraag van Riny op dit forum van 3 oktober 2018 21:53 uur  leverde tot mei 2025 een hele sliert reacties, waaronder tenminste één hoogst onverantwoorde.

Namelijk die van 7 februari 2024 13:29 uur met nota bene intussen 39 waarderingen van dit antwoord.

Miele heeft niet voor niets gekozen voor een temperatuur begrenzing van 169°. Deze zelf herstellende thermische beveiliging zorgt dat op tijd de temperatuur niet verder kan oplopen.
Wanneer dit (bij herhaling) gebeurt moet de oorzaak weggenomen worden, maar geen symptoombestrijding toe passen.
Als oorzaak valt te denken aan verstopte stofzak en verstopte filters. Want dat bemoeilijkt de doorgang van lucht, daardoor zwaarder werk van de motor en dus extra warmte productie.
Indien het uitlaatfilter verontreinigd is, dan is meestal ook de turbine (ventilator of luchtpomp) en de motor aan een schoonmaak beurt toe om erger te voorkomen. Eens had ik een zodanig vervuilde ventilator uitgebouwd, dat het inderdaad op een vliegwiel begon te lijken.

De anonieme schrijver besluit zijn verhaal met het advies om ook het filter in de deksel te verwijderen om een betere luchtkoeling te organiseren.
Met name dit uitlaatfilter is er voor bedoeld om het stof weg te vangen, dat niet in de zak is terecht gekomen. Zo voorkomt Miele dat het terugkomt in uw woon vertrekken!

Ga met u stofzuiger naar een Repair Café en

neem uw technische adviezen mee naar uw longarts.

suc6

Henk 2 Leerdam