Delonghi magnifica s

Gestart door prismaster, 25 april, 2022, 16:46:12

Vorige topic - Volgende topic

prismaster

Van deze Delonghi magnifica s koffiemachine gaat telkens het waarschuwingslampje branden ten teken de de koffiedik bak vol zou zitten.
Schakelaar die de lekbak detecteert is in orde.
Ik vraag mij af hoe en welke sensor  dan wordt aangesproken.
Heeft iemand  hier een antwoord op?

Henk 2 leerdam

Vermoedelijk uit de ECAM serie, maar nu welk nummer:
https://komtra.de/delonghi-reparaturanleitung-kaffeevollautomaten.html
Als 2e bron kan ook het forum dienen van:
https://www.gebruikershandleiding.com/DeLonghi-ECAM-22.360.S---MAGNIFICA-S/preview-handleiding-632286.html?page=0002
te vinden per handleiding van het betreffende type nummer onder die handleiding zelf.

Henk 2 leerdam

prismaster

Dank Henk voor je reactie.

Het gaat overigens om type ECAM 22.110.SB
Op het moment  dat de browunit de koffie omhoog brengt gaat het koffiedik lampje samen met een algemeen waarschuwingslampje branden en stopt alles.
In de gebruiksaanwijzing staat hier niets over vermeld.  Ik vraag mij ook  af hoe gezien wordt dat de koffiedik bak vol zou zitten.

Ga nog wel wat dingetjes proberen.

Ben Jonkers

Bert

Ik heb het vermoeden als ik de waarschuwingen lees over leeg en schoonmaken, dat als je de lade openschuift hem ook moet leegmaken.
Dat dit signaal berust op tellerstanden en niet op niveau's
Ik zou lekbak en koffiedik bak er gewoon eens uithalen en goed reinigen.
En weer terugplaatsen.
Je moet dit wel doen als de electronica gevoed wordt, dus de stekker moet er in zitten.
Ik denk dat op deze manier de tellerstand dan een reset krijgt.
Wellicht helpt dit?
Groetjes,


Bert

Henk 2 leerdam

Dag Prismaster,

Zoals Bert al aangeeft is ook mijn Saeco kennelijk met een telmechanisme uitgerust voor de koffiedik bak. Als je hem te snel ledigt wordt de teller niet gereset.
Sommige machines moeten uitgeschakeld zijn en sommige moet je juist laten aanstaan als je de boel gaat legen.
Dankzij het door jou opgegeven typenummer ben ik nog even verder aan het zoeken geweest en vond op de onderstaande pagina een hint:
https://www.gebruikershandleiding.com/DeLonghi-Magnifica-S-ECAM22.110SB/handleiding-5-532859.html
Door de vele vragen op het forum ontstaat de indruk dat dit een rampen exemplaar is, maar het kan natuurlijk ook een veel verkocht model zijn.
Met de zoek opdracht lampje krijg ik 43 verwijzingen terwijl met Control F koffiedik er nog 5 overblijven.
Kijk eens bij de antwoorden op de vraag van 6 januari 2021 19:42 uur. Hopelijk helpt die laatste tip je op weg. Hij werd in elk geval één keer gewaardeerd.
Wellicht kom je hier met andere trefwoorden nog meer bruikbare tips tegen.

Henk 2 leerdam

prismaster

Inmiddels begrijp ik het probleem. Dat heb je natuurlijk als je voor het eerst zo'n machine krijgt aangeboden.

Als het koffiedik lampje steady brandt en het 3hoek lampje knippert betekent het dat er geen koffiepoeder  in de browunit is gekomen.
Ik dacht de machine te testen zonder daar elke keer koffiebonen voor te gebruiken of er koffiepoeder in te doen.
De stand van de draaiknop aan de voorzijde is daarbij belangrijk. Of koffiepoeder of bonen.

Het koffiedik lampje heeft dus meerdere functies. Steady branden is geen koffiepoeder in de browunit en knipperend zonder 3hoek lampje is koffiedik bakje vol.

Hiermee  weer een ervaring rijker en dank allen voor de bijdrage.