Dag allemaal,
Mijn wasmachine hield er deze week mee op. Na zo'n 19 jaar. Ik denk dat het bijna niet meer voorkomt, dat een wasmachine nog zo lang meegaat. Ik had dit apparaat gekocht op advies van een verkoper en hij was niet bijzonder duur. Helaas bestaat het merk Marynen niet meer.
De trommel wil niet meer draaien, maar zo te horen doet de motor het wel gewoon.
Ik heb geen idee wat ik eraan kan doen en dus koop ik een nieuwe. Wellicht scheelt dit ook veel in de energiekosten.
Ik had zelf al het vermoeden dat, zodra er plastic aan de binnenzijde bij vaatwasmachines zit, dat deze apparaten sneller kapot gaan ( geplande slijtage ). Later werd dit bevestigd door de media.
Gisteren ben ik gaan kijken en het merendeel van de wasmachines vielen al af, omdat er aan de binnenzijde ( naast de trommel zelf ), plastic in zat. De uitsparingen waar het water uitstroomt zijn plastic. Uiteindelijk vond ik maar 4 modellen van 2 merken bij wie het helemaal metaal / rvs was. Miele heeft aan de binnenzijde geen plastic, maar die vind ik te duur.
Het merk dat ik had gezien, kan ik helaas alleen bij Mediamarkt kopen en dat staat mij tegen.
Kennen jullie een goed merk die echt lang meegaat en niet al te duur is ? Ik vind de optie 'halve belading' wel belangrijk en het feit dat hij energiezuinig is.
Is het echt zo, dat zodra er plastic in zit, dat de kwaliteit dan direct minder is ?
Hebben jullie verder nog tips ?
Hartelijk dank.