-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Repair Café Pelt - Lucca

#1

Dankjewel voor je reactie Dirk,

Ik stel je werkwijze zeker voor aan onze coördinator.
Al zijn we voorzichtig met het introduceren van te veel 'digitale drempels'.
Ons publiek bestaat namelijk grotendeels uit ouderen.

Groetjes,
Lucca
#2
Dag Repair Cafés in België en Nederland.

De laatste edities van ons Repair Café in Pelt trokken redelijk wat volk, waar we blij mee zijn.
Dit brengt jammer genoeg ook een paar moeilijkheden met zich mee.

Probleem
Elektro-zaken die de bezoekers aanbieden vergen vaak redelijk wat reparatietijd.
Hierdoor wordt de wachtrij van elektro namelijk erg lang, ook al heb je genoeg herstellers.
Nu gebeurt het soms dat een bezoeker die al eventjes aan het wachten is eindelijk aan de beurt komt, en de hersteller dan direct doorheeft dat het goed niet te maken is.
Het is dan onherstelbaar/van te lage kwaliteit - of - het zal té lang zal duren om het goed te repareren, dus wordt er advies gegeven.

Graag willen we de bezoekerservaring voor elke categorie aangenaam houden.
We zoeken dan ook graag naar een oplossing.

Oplossing
Momenteel denken we aan een triagewerking van elektrotoestellen.
Bezoekers met elektrotoestellen passeren eerst langs een tafel waar een vrijwilliger met kennis van zaken oordeelt of het product geschikt is.
Vervolgens kunnen we de bezoeker al meegeven of het de moeite waard is om de wachtrij uit te zitten.

Wat vinden jullie van dit idee?
Ervaren jullie repair cafés dit ook?
Werken jullie al met een soortgelijke oplossing?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoord,

Lucca,
Communicatiemedewerker Pelt