Intussen weet ik de prijs van dit stukje rubber slang, namelijk € 82,50.
Er is dus veel aan gelegen dit onderdeel zonder schade los te krijgen.
Na een maand vergeefs wachten op ervaringsdeskundigheid heb ik de moed verzameld om dit rare ding dat ook nog schandalig kostbaar is te demonteren. Immers, bij de andere merken zijn er plastic doosjes toegepast die 4 - 8 euro kosten en bovendien zeer simpel te demonteren zijn.
Miele heeft ook een eigen model drainage ventiel. Blijkens de verpakking kennelijk afkomstig van een Portugese fabrikant.
De prijs ervan bedraagt nu € 39,95! Bij de andere bekende merken betaalde ik steeds ongeveer € 16,00
Zover ik kan zien zit het verschil in de uitgang naar het dure stukje rubber, waar ook nog een verloop stukje tussen moet. Niet gratis meegeleverd! Maar dan heb je ook een echte Miele.
Een andere complicatie die ik ondervond was het feit dat deze machine op de Turkse taal was ingesteld. Hetgeen volgens de Nederlandse gebruiksaanwijzing niet ongedaan gemaakt kon worden door resetten van de fabrieksinstellingen.
Nog even de verantwoording van diagnostiek en therapeutisch keuze:
Als het ontkalking- en reinigingprogramma met succes is doorlopen en door alle uitgangen voor koffie , stoom en melkschuim het reinigingsmiddel naar buiten stroomt, is dat een gezond teken.
Wordt echter daarna bij de keuze voor koffie bereiding geen druppel uit de koffie uitloop gegeven, dan zou volgens het vloeistofloop schema van dit toestel de fout wel moeten zitten in het drainageventiel.
Reden waarom het drainageventiel als oorzaak van de storing werd aangemerkt en tot vervanging werd besloten.
Een reparatie handleiding als aanvulling en wijziging bij het enige tot nu toe bekende Youtube filmpje, plaats ik op dit forum in de rubriek "Reparatiehandleidingen".
https://repaircafe-forum.org/nederlands/index.php?topic=726.0
Henk 2 Leerdam
Er is dus veel aan gelegen dit onderdeel zonder schade los te krijgen.
Na een maand vergeefs wachten op ervaringsdeskundigheid heb ik de moed verzameld om dit rare ding dat ook nog schandalig kostbaar is te demonteren. Immers, bij de andere merken zijn er plastic doosjes toegepast die 4 - 8 euro kosten en bovendien zeer simpel te demonteren zijn.
Miele heeft ook een eigen model drainage ventiel. Blijkens de verpakking kennelijk afkomstig van een Portugese fabrikant.
De prijs ervan bedraagt nu € 39,95! Bij de andere bekende merken betaalde ik steeds ongeveer € 16,00
Zover ik kan zien zit het verschil in de uitgang naar het dure stukje rubber, waar ook nog een verloop stukje tussen moet. Niet gratis meegeleverd! Maar dan heb je ook een echte Miele.
Een andere complicatie die ik ondervond was het feit dat deze machine op de Turkse taal was ingesteld. Hetgeen volgens de Nederlandse gebruiksaanwijzing niet ongedaan gemaakt kon worden door resetten van de fabrieksinstellingen.
Nog even de verantwoording van diagnostiek en therapeutisch keuze:
Als het ontkalking- en reinigingprogramma met succes is doorlopen en door alle uitgangen voor koffie , stoom en melkschuim het reinigingsmiddel naar buiten stroomt, is dat een gezond teken.
Wordt echter daarna bij de keuze voor koffie bereiding geen druppel uit de koffie uitloop gegeven, dan zou volgens het vloeistofloop schema van dit toestel de fout wel moeten zitten in het drainageventiel.
Reden waarom het drainageventiel als oorzaak van de storing werd aangemerkt en tot vervanging werd besloten.
Een reparatie handleiding als aanvulling en wijziging bij het enige tot nu toe bekende Youtube filmpje, plaats ik op dit forum in de rubriek "Reparatiehandleidingen".
https://repaircafe-forum.org/nederlands/index.php?topic=726.0
Henk 2 Leerdam