Hoe de kop van een Senseo HD7825 te openen?

Gestart door Pim Veld, 13 april, 2023, 16:27:35

Vorige topic - Volgende topic

Pim Veld

De veer in de kop van deze Senseo Viva Café is gebroken en moet vervangen worden.
Probleem is dat ik de kop niet open kan krijgen.
In de Reparatiehandleiding V4.2 blz. 52 staat "Maak de bovenkant open door de twee inkepingen, rechts en links, aan de onderkant van het deksel met een kleine schroevendraaier los te wippen."
In het Philips Service Manual staat: "Place a large screwdriver on the positions (see picture 1) and lift the cover over the snaplocks on both positions, use appropriate force." Ik zal die "picture 1" bijvoegen.
Probleem is dat ik helemaal geen inkepingen zie. Ik zie wel 4 plekken waar ik een schroevendraaier tussen kan steken, maar kom er vervolgens niet verder mee. Of ik zou véél meer kracht moeten gebruiken en dat durf ik niet goed zonder te weten of ik op de juiste plaats(en) bezig ben. Ik voeg ook een foto bij van de onderkant van de deksel van "mijn" HD7825. Aan de voorkant heb ik met een schroevendraaien aan weerskanten wat ruimte gemaakt en er een paar coctailprikkers tussen gestoken. Aan de andere kant zie ik wel 2 potentiele insteekplaatsen (gele pijlen), maar ik kan er niet echt een schroevendraaier tussen krijgen. Heeft iemand een tip voor me?

Bert

Groetjes,


Bert

Pim Veld

@ Bert: Bedankt voor je advies. Ik heb 'alles' op Internet al bekeken, deze ook. Maar deze Senseo is een ander type en ik kan/kon in het deksel van 'mijn' Senseo geen plek(ken) ontdekken waar ik een schroevendraaier tussen kan steken (behalve dan op de plekken waar ik de cocktailprikkers geplaatst heb).

Inmiddels heb ik het probleem opgelost door met een relatief kleine schroevendraaier het deksel aan weerskanten vanaf de cocktailprikkers stukje voor stukje los te wippen richting de gele pijlen (zie foto bij m'n eerste bericht). Bij de gele pijlen zitten inderdaad nokjes, maar je kan er daar met geen mogelijkheid een schroevendraaier tussen/in steken.

Bert

Voor het openen van allerlei klikverbindingen, zoals de Senseo, maar ook voor allerlei afstandsbedieningen is Jimmy, een uitstekend stuk gereedschap.

Je wringt hem tussen elke spleet en wrikt zo menig apparaat open.

https://www.ifixit.com/products/jimmy

en voor de rest van de opening tools:

https://www.ifixit.com/Tools/Prying_and_Opening
Groetjes,


Bert

Pim Veld