Nescafe Dolce Gusto Genio-2

Gestart door wim_repair_doetinchem, 09 mei, 2019, 23:28:41

Vorige topic - Volgende topic

wim_repair_doetinchem

Het apparaat gaat op storing (aan/uit lamp knippert) zodra je de knop voor koffiezetten indrukt. De pomp werkt wel als je de koudwaterknop indrukt. Ook de boiler wordt wel warm maar er komt geen warm water als je de andere knop indrukt. Visueel is er weinig afwijkends te zien op de printplaat. Heeft iemand een idee?

Wim Groot Nuelend, RepairCafe Doetinchem.

Drambuie

Als het naaldvormige buisje dat de capsules aan de bovenkant doorprikt niet afgebroken is en doorgankelijk (met het bijgeleverde naaldje gemaakt) is kan ik alleen nog bedenken dat het thermoblok volledig verstopt is door kalk of dat de warm/koud/open kraan die door de hendel bedient wordt defect/verstopt is.
Als het naaldvormige buisje afgebroken is wordt de capsule niet doorboort en kan de pomp zijn druk(water) niet kwijt door de capsule heen.
Vaak test men het koude water zonder capsule, dus dan kan de pomp zijn druk wel kwijt.
Uit het verhaal kan ik niet opmaken of in de warme stand de pomp wel probeert te pompen maar geen beweging (slag) kan maken door een geblokkeerde niet samendrukbare waterkolom. (na te gaan door te luisteren of het stroomverbruik te monitoren) De electronica schakelt dan meteen af met een foutmelding (knipperen aan/uit knop).

Succes,
Alex
Van iets dat stuk is leer je het meest.

Henk 2 leerdam

Beste Wim,
Dit komt me bekend voor. De flow meter zat vast. Doorblazen hielp toen om de flow meter weer draaiende te krijgen. Vervolgens kan een katheter spuit gevuld met water uitkomst bieden als het zelf aanzuigend vermogen van de pomp tekortschiet.  Geforceerd inspuiten ter plaatse van de watertank aansluiting. Ik weet niet meer welk verloopstukje ik toen daarvoor nog improviseerde. Wellicht zette ik de spuit nog in  gemonteerde toestand op het slangetje naar de flowmeter.
MVG Henk