wasmachine: oververhitting

Gestart door Marcel, 27 februari, 2019, 20:28:11

Vorige topic - Volgende topic

Marcel

Hallo,

Het probleem is het volgende: oververhitting van de wasmachine (stoom komt uit via de wasproduktcontainer).

Ik testte de mechanische drukschakelaar met een multimeter. Het werkt onder druk en depressie.

Ik zorgde ervoor dat de slang die naar de drukschakelaar leidde niet werd belemmerd.

De weerstand is 25 ohm. Geen lek via de aarde.

De temperatuursonde heeft een weerstand van 5 ohm koud.

De afvoerpomp is niet belemmerd.

Kortom, ik heb gebrek aan ideeen en ik vraag dus hulp van de gemeenschap (ik kan moeilijk met m'n wasmachine in een repair café)

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Bert

Marcel,

Als je een zinnig antwoord wilt hebben, dan zul je de gegevens moeten vermelden van de machine, die op het plaatje staan, rondom de deuropening.

Geef ook de gegevens van de temperatuurvoeler, alles wat er aan nummers op staat.
Groetjes,


Bert

bennie

Citaat van: Marcel op 27 februari, 2019, 20:28:11


De temperatuursonde heeft een weerstand van 5 ohm koud.



De topicstarter zal er niet veel meer aan hebben, maar een temperatuursensor (NTC) in een wasmachine heeft bij kamertemperatuur een weerstand in de KiloOhms.

En als de stoom uit de wasmachine komt kan het aan 2 dingen liggen.

- Het relais op de printplaat is vastgebrand in de aan-stand.
- De temperatuursensor geeft een verkeerde waarde door.

Meestal is het eerste het geval, want een defecte sensor word meestal door een storingscode aangegeven


Bert

Citaat van: Marcel op 27 februari, 2019, 20:28:11


Kortom, ik heb gebrek aan ideeen en ik vraag dus hulp van de gemeenschap (ik kan moeilijk met m'n wasmachine in een repair café)

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Helaas heeft deze meneer na het stellen van de vraag nooit meer het forum bezocht, erg jammer van de energie die er in gestoken is om de vraag te beantwoorden.
Groetjes,


Bert