Nespresso-reparatiehandleiding

Gestart door Nina, 16 juni, 2016, 13:37:19

Vorige topic - Volgende topic

Nina

Deze beknopte handleiding is bedoeld als opstart voor reparateurs die zich willen
bekwamen in het repareren van de Nespresso-apparaten, en andere geïnteresseerden. Deze handleiding is geen complete handleiding waarin de problemen van alle modellen worden behandeld, alleen de meest
voorkomende storingen in dit model.

De handleiding is opgesteld door Cor van der Sluis, organisator van Repair Café Capelle aan den IJssel.


https://www.scribd.com/document/407897538/Beknopte-Handleiding-Nespresso-2016-1-0

Tinus

Hoi Nina,

Bedankt voor de verzorgde handleiding. Met behulp van de handleiding was het een fluitje van een cent om de machine te ontmantelen.

De oorzaak van het probleem (lekkage) werd ook snel duidelijk: de d-ring in de brouw groep is versleten. Dus die wil ik vervangen. Echter ik heb op internet gezocht, maar kan een dergelijke ring niet vinden. Wellicht weet jij waar een dergelijke pakking te krijgen is?

Alvast dank,
Martijn

Drambuie

In de Handleiding wordt het een D-ring genoemd, maar volgens mijn ervaring is het gewoon een O-ring en deze zijn in alle maten goed verkrijgbaar. (diameter en dikte met schuifmaat opmeten)

Een tijdelijke oplossing, die het soms nog erg lang uithoudt, is het "ophogen" van de groef waar de ring in ligt met enkele slagen teflon(fitters)-tape (ook wel P.T.F.E. afdichtingstape genoemd) waardoor de oude ring weer voldoende aansluit.

Succes!
Van iets dat stuk is leer je het meest.

Tinus

Hoi Nina,

Bedankt voor je snelle reactie. Het is geen o-ring, maar een u-profiel dat in een ring gebogen is. En ik denk dat deze vorm essentieel is bij een hoge druk.

Ik had de tip met teflon tape ook elders gelezen, maar mijn vookeur gaat uit naar het vervangen van de ring. Ik ga het nog even proberen bij een lokale reparateur, maar als dat niets oplevert probeer ik toch de teflon tape truuk :)

Groeten,
Martijn

Bert

Voor de sleutel:
Ovaalkopsleutels Koffiezetmachines
https://www.koffie-onderdelen.nl/Webwinkel-Product-95433623/Ovaalkopsleutel.html
(Artikelnr: 1110098) 18,50 incl. verzending
Ovaalkopsleutel
Speciaal gereedschap voor automatische koffiezetapparaten. De ovaalkopsleutel is geschikt voor onder andere de Jura, AEG, Krups koffiezetapparaten en voor verschillende Nespresso-machines. Met dit gereedschap kunnen de schroeven van de achterwand, bodem en zijden verwijderd worden. Voor diepliggende schroeven bij o.a. de Jura Z-serie, heeft u de ovaalkopbit   (artikelnummer 1110097 ) nodig:

https://www.koffie-onderdelen.nl/Webwinkel-Product-95433825/Ovaalkopsleutel--bit.html
Ovaalkopsleutel - bit
(Artikelnr: 1110097) 21,50 incl verzending
Ovaalkopsleutel  - bit
Speciaal gereedschap - Ovaalkopbit. Gereedschap kan worden gebruikt met de bijgeleverde ring, maar past ook in elke bit houder of accuschroevendraaier. Goede kwaliteit , zwaar belastbaar.

Demontage:
https://www.youtube.com/watch?v=dFt2Cv-c_OM


Groetjes,


Bert

Roland

Ik probeerde net de handleiding te downloaden, maar kreeg nul op rekest. De URL kan niet worden gevonden. Dat was eerder niet zo, dus ik denk dat daar naar gekeken moet worden. Maar door wie...

Bert

Roland, wat er fout is gegaan weet ik niet, maar ik had het document nog in mijn voorraad staan.

En heb hem daar maar weer neergezet, dus de link werkt weer.
Groetjes,


Bert

keesvanzandwijk

Helaas handleiding niet te openen

ddenhamer

Misschien een beetje hulp:
- De Service Manual van de Nespresso Citiz

Service manual Nespresso

Ik heb ook een Service Manual (48 blz) van de Krups XN2140 en een model dat onder vijf verschillende merken en typenummers voorkomt:
- delonghi_en97w, ef347-c99 en ef348-d99
- krups_xn214010
- turmix_tx150
- magimix_m100
- auto_koenig_capri
 die kan ik je sturen als je me een PM stuurt met je prive-emailadres.

Dirk

keesvanzandwijk

Helaas handleiding niet te openen
M vr gr Kees van Zandwijk

ddenhamer

Dag Kees,

Als je me een PB stuurt, kan ik hem hopelijk rechtstreeks aan je sturen.

Dirk

Bert

Citaat van: keesvanzandwijk op 12 januari, 2024, 19:29:34Helaas handleiding niet te openen
Helaas was de link naar het repaircafe niet meer werkend, maar heb het document op het net kunnen vinden.

En anders heb ik hem nog in de bunkers.
Groetjes,


Bert

keesvanzandwijk

Graag mailen naar
XXXXXX
Bij voorbaat dank