Lader voor laptop herstellen in diepvries

Gestart door RCHaren, 02 december, 2013, 22:33:46

Vorige topic - Volgende topic

RCHaren

De lader voor mijn laptop deed het plotseling niet meer. Ik vermoedde dat het oververhit was geraakt omdat onder een kussen was geraakt tijdens het laden.
Ik hoopte dat de thermisch beveiliging was aangesproken en dat het automatisch zou resetten bij het afkoelen maar dat gebeurde niet. Het was niet mogelijk om de lader open te maken.
Als laatste redmiddel heb ik de lader in een plastic zak in de diepvries gedaan in de hoop dat de thermische beveiliging zich door de extra kou alsnog zou resetten. De volgende dag heb ik de zak uit de diepvries gehaald en langzaam op kamer temperatuur gebracht nog in de zak (om condens te vermijden) en tot mijn verbazing deed hij het weer!

Bill Morris
RC Haren

Bram

Goed idee, ik had laatst een gecrashte harddisk, maar door hem in de diepvries te leggen, en tijdens het gebruik tussen een paar koelelementen, kon ik met een recoverprogramma de meeste data toch nog redden. Een speciale usb-kabel is daarbij ook heel handig.

Bram
RC Tiel

Joshua

Goede tips dit zeg, dit zou ik thuis ook nog even kunnen proberen mbt een laptop! Hier zou ik niet zo snel opgekomen zijn. ;)