nieuw hier

Gestart door eddy, 14 juli, 2023, 16:59:43

Vorige topic - Volgende topic

eddy

Dag allen,
mijn naam is Eddy, ik ben als vrijwilliger werkzaam in het evergems repaircafe, wat 5 keer per jaar plaatsheeft, de meest merkwaardige apparaten passeren bij ons langs  .

Bert

Welkom Eddy,

5 maal per jaar maar? met een cyclus van meer dan 2 maanden?
Dat gaat, volgens mij, niet werken.

Want wij hebben juist besloten om gedurende de vakantietijd niet meer dicht te gaan, omdat elk jaar weer, de "loop" er weer uit is. En wij zitten elke 14 dagen. En zouden het liefst naar wekelijks gaan.
Want hoe doen jullie het dan, als er bijv. een stofzuiger of koffiezetter stuk is. Men kan toch niet twee maanden zonder?
Dan zul je nooit de doelstelling halen om de afvalberg te verkleinen.
Dan krijg je meer de klanten die denken: "O dat ding ligt al zo lang op zolder, misschien dat zij dat ook gratis repareren kunnen"
Groetjes,


Bert

eddy

Dag bert,
wij zijn intussen zo n 5 jaar bezig en ruim over de 1000 "klanten " verder
het systeem werkt goed, ongeveer een herstellingspercentage van 65 à 70 %,  alles gedragen door vrijwilligers die ook nog andere bezigheden hebben.
mijn bedoeling is om opgedane ervaringen  met bepaalde toestellen te delen..
meer repaircafe 's inrichten  is praktisch niet haalbaar , wij zijn ook afhankelijk van diverse lokatie s  (5 diverse op het gehele grondgebied)
groeten en tot hoors
P.S.:  iemand specialist in stoomgeneratoren calor/seb/tefal ?

Bert

Eddy, mag ik je wijzen op de repairmonitor
https://www.repairmonitor.org/nl

Helaas heb ik hem bij mij nog niet werkend gekregen.
Zijn er anderen met betere ervaringen?
Groetjes,


Bert