Ga eens op bezoek bij een ander Repair Cafe !

Gestart door Repair Café Vlaardingen, 17 maart, 2017, 12:02:42

Vorige topic - Volgende topic

Repair Café Vlaardingen

Ik ben benieuwd of er meer vrijwilligers van Repair Cafe's wel eens RC's buiten hun stad en zelfs in het Buitenland bezoeken ...
Wij -Repair Café Vlaardingen- bezoeken regelmatig RC's in onze directe omgeving en werken ook wel samen, bijvoorbeeld als zij opeens handen tekort komen. Maar wij hebben de smaak pas goed te pakken gekregen na een bezoek aan RC Deventer, waar wij heel hartelijk ontvangen werden. Leuk om te zien hoe het er bij andere RC's aan toe gaat en op wat voor een locatie zij zitten.
Vorige week hebben wij het eens over de grens geprobeerd, in Wenen! Er zijn maar 3 RC's in Wenen en wij zijn bij Peter Erlebach en zijn vrijwilligers op bezoek gegaan. Ze vonden het ontzettend leuk om eens mensen van een ander RC te ontmoeten en helemaal omdat dat wij vanuit het buitenland kwamen.
Het bleek eens te meer dat het er niet toe doet waar een RC zich bevindt : dit soort vrijwilligers zit gewoon 'op dezelfde golflengte'
Ook aan de andere kant van de wereld, in dit geval Toronto in Canada, werden vrijwilligers van ons RC hartelijk ontvangen en heeft onze Alie zelfs nog meegeholpen in de naaihoek!!
Ik zou jullie dus aan willen raden : ga je een paar daagjes op stap? Kijk dan eens of er een Repair Café in die omgeving is dat open is tijdens jullie uitje. Het is echt superleuk!!

Repair Café Vlaardingen


In Vlaardingen zijn wij nu alweer 5 jaar aktief en toen mijn man 3 jaar geleden met pensioen ging, gleed hij 'als vanzelfsprekend' ons Repair Cafe  Hij is een superenthousiaste vrijwilliger geworden, dus voor hem was het ook geen probleem om bij Peter Erlebach en zijn vrijwilligers op bezoek te gaan. Het is hartstikke leuk en je leert altijd wel weer iets van elkaar.
Trouwens, het bezoek in Wenen heeft ons weer doen beseffen in wat voor een bevoorrechte positie wij ons bevinden! Zij met 4 personen in een kamer van een oud winkelpandje (dat de rest van de week als Bed & Breakfast verhuurd wordt) en wij met maar liefst 46 vrijwilligers (waarvan meestal zo'n 30/35 aanwezig) een ruime zaal en ontvangstruimte in ons plaatselijke Wijkcentrum!!
Vanwege het ruimtegebrek heeft Peter bijgaande, verrijdbare materiaalkast ontworpen. Erg handig
Misschien een idee voor andere, kleinbehuisde repair cafe's ?