Autocassette speler KS-F1xx

Gestart door prismaster, 06 december, 2021, 13:48:14

Vorige topic - Volgende topic

prismaster

Ik ben op zoek naar een veertje die de cassette na de knop eject het laatse zetje geeft zodat deze uit de speler komt.
In de documentatie  wordt dit centerplate spring genoemd.

Weet iemand hoe ik aan dit onderdeel kan komen?
Ben Jonkers

Bert

Groetjes,


Bert

Drambuie

JVC! (al contact gezocht met hun technische dienst?)

Heb je het oude (gebroken?) veertje nog?
Kan je een aanduiding van de maten geven? (soms te deduceren van de plek waar het hoort te zitten/ foto!)
Wellicht hebben mensen vergelijkbare veertjes liggen. De lengte en vorm van de 2 pootjes zijn meestal in de juiste vorm te knippen en te buigen als je maar een veertje van de juiste afmetingen (diameter, draaddikte) en voldoende 'wikkelingen' hebt.
De benodigde kracht is beperkt.

Groet, Alex
Van iets dat stuk is leer je het meest.

ddenhamer

Even flauw doen:

Volgens mij heeft verenstaal wezenlijk andere eigenschappen (vooral brosser) dan gewoon staal en kan daarom slecht of niet gebogen worden.

Dirk

Drambuie

@ Dirk, mijn praktijkervaring wijst anders uit: doorgaans zijn dit soort veertjes niet van het harde, brosse verenstaal dat jij in gedachten hebt, maar een stuk flauwer!  ;D
Van iets dat stuk is leer je het meest.

Henk 2 leerdam

CO2 lasdraad heeft prettige eigenschappen om veren van te wikkelen. Het is net hard genoeg om veerkrachtige eigenschappen te hebben maar niet zo hard dat je het met hitte moet behandelen om er eindstukken aan te buigen.
Het is verkrijgbaar in 1,0 0,8 en 0,6 mm.
Die 0,6 mm is niet zo gangbaar maar word wel gebruikt door auto plaatwerkers en autoschade bedrijven.
Als je geen draaibank hebt, kan het ook wel om een boortje in een laag toerige boormachine gewikkeld worden.
Vanmiddag een aantal leuke experimenten gedaan met 0,8 mm. Bedankt voor de uitdaging.

Een dezer dagen hoop ik ook de rol van 0,6 millimeter in gebruik te kunnen nemen en kan ook wel eenpaar meter in een enveloppe doen.
of is die 0,6 mm nog te dik?

Henk 2 Leerdam

prismaster

Dag henk,

Jvc levert geen onderdelen meer voor dit model. De gebruiker hecht nogal aan dit apparaat en ik wil het graag proberen voor elkaar te krijgen.

De dikte van het verendraadje is 0,7mm.
Mogelijk zou ik van 0,6mm een nieuw veertje kunnen maken. 0,8mm zou ook nog kunnen
Als je daar een paar stukken voor mij hebt zou dat geweldig zijn.
Geef maar aan wat ik naar je moet overmaken.

prismaster

BesteHenk,
Net jouw draad ontvangen en direct een veertje gemaakt. 0.8 mm draad bleek het beste resultaat de geven.

Wat een fantastisch idee van jou.
Heel hartelijk dank ook namens mijn repaircafee klant.

Henk 2 leerdam

Die investering ;-) heb ik graag gedaan voor zo'n keurig resultaat.
COMPLIMENTEN
Henk