Senseoschakelaar 2

Gestart door Repiet, 16 maart, 2015, 21:56:45

Vorige topic - Volgende topic

Repiet

Als medewerker van Repaircafe Hoekse Waard heb ik voor de Senseo " zie foto" de oplossing bedacht voor een schakelaar.
Als je van deze Senseo achterdekplaat er afhaalt dan zie je rechts onderin een mogelijkheid om een schakelaar te plaatsen.
Dit kan door ter breedte van de schakelaar 2 inkepingen te maken en op de juiste plaats horizontaal uit te zagen.
De bruine draad van de pomp er op monteren,en een draad van de schakelaar naar de pomp te leiden.
Werkt perfect.

Harry

Ik kom mogelijk een beetje dom over maar waarvoor dient die schakelaar of waarom de pomp uitschakelen?

Repiet

Harry De senseo trekt als hij continu bij staat ong 36mA bij een condensatorcapaciteit van 0,47uF.
Door netvervuiling loopt de capaciteit zodanig terug dat de werking van de machine stopt..
De bruine draad die ik bedoel is de voedingsdraad vanaf de steker.(Zie schema).
Dus door een schakelaartje van €0,50 wordt er minder stroom gebruikt en de Senseo gaat langer mee.
Repiet

Harry

Op die manier, ik dacht dat u alleen de pomp wou uitschakelen.
Dus de gebruiker moet bewust de senseo uitzetten.
Ik vind uw vinding zoals ik op de foto kan zien netjes gemaakt,daar niet van.
Maar, zie het a.u.b. niet als kritiek, als je bewust de senseo uitzet, kun je toch ook de steker uit de contactdoos halen.
Of is er nog een andere reden. Kijk ik zie het zo, wij krijgen ca. 20 senseo's per maand aangeboden ( waarvan er 10 via de kringloop als huur voor de locatie) met een varia aan mankementen.
zouden we ook zo'n schakelaartje gaan inbouwen, wat toch weer gauw een uurtje werk is, gaat dat ten koste van de tijd die we aan een ander apparaat zouden kunnen besteden.
En mijn/ons hoofddoel is zoveel mogelijk apparaten redden van de afvalberg.

Harry reparateur R C Lochem