Senseo hd7853

Gestart door prismaster, 19 oktober, 2023, 18:38:31

Vorige topic - Volgende topic

prismaster

Dit is een model dat ook capuchino kan maken. Maar dat gebruik ik niet.
Het lampje calc bleef branden en daarom een ontkalk procedure gestart. Maar lampje gaat niet meer uit.
Wat ik zie is dat de powerknop bij indrukken gaat vast branden en op moment dat kopjestoets wordt ingedrukt knippert de powerlampt een aantal keren heel snel. Er gebeurt dus verder niet. Ook wordt er niet verwarmd.
Heeft iemand ervaring met dit type. Ik weet nu niet waar ik moet zoeken.

Henk 2 leerdam

Het snelle knipperen duidt op probleem in waterniveau (-sensor).
Raadpleeg:Senseo Reparatie handleiding V4.2 - 8 april 2020 (NL)
https://repaircafe-forum.org/nederlands/index.php?action=dlattach;attach=416

suc6
Henk2 Leerdam

prismaster

De led bij de powerknop brandt vast. Als ik de tank weg haal dat gaat de led continue knipperen.
Dit is een wat ingewikkelder model vanwege ook de melkopschuim functie.
Bij indrukken van de kopjesknop gaat de poweled even knipperen en doet dat 3x.ik vraag mij af ik hier een foutcode kan uithalen. Kan daar  niets over vinden.

Henk 2 leerdam

Kan door volle tank simulatie (het watertankje weg nemen en met een krachtige Magneet de sensor foppen) de knipperende lamp tot rust gebracht worden?
Goed zoeken want bij sommige Senseo's moet de vlotter verder omhoog! Dat betekent ook dat andersom de magneet van het "nieuwe" tankje voorbij de sensor van de gangbare Senseo's schiet en dus ook die foutmelding doet ontstaan.

Soms helpt resetten gevolgd door de methode om de boiler te vullen met water zie § 7.4.2
Omdat HD 7853 voor wat betreft het koffiegedeelte vergelijkbaar is met HD 7825 moet dan procedure 2 gevolgd worden.
Als ook dit niet lukt zou ik proberen één van de auteurs van de "Reparatie handleiding Senseo" te bereiken.

Henk2 Leerdam