Watertank Senseo

Gestart door Harry Hole, 04 oktober, 2022, 12:33:31

Vorige topic - Volgende topic

Harry Hole

Hallo, Ik heb een Senseo model 7800, de eerste versie van dit apparaat denk ik. Ik heb de magneet vernieuwd en een stukje plastic kurk in de cassette gedaan om het drijfvermogen weer goed te krijgen. Maar het rode blijft hardnekkig snel knipperen. Ik wil eigenlijk de watertank vervangen, maar kan er geen vinden voor de 7800. Weet iemand of die van 7810 past op de 7800? Overigens, wanneer een magneet tegen het reed relais wordt gehouden reageert het apparaat goed en hoor je de boiler borrelen dus dat werkt. Ik stuur foto's mee. Curies is dat de veelbesproken clip aan de onderzijde van de houder zit, waarin de zwarte cassette op en neer beweegt. Het pennetje houdt hem kennelijk tegen als blokkering tegen ontsnappen uit zijn positie. Alvast dank voor de reacties.

Drambuie

Zo te zien een afwijkend model tank, zelfs voor de oude 7800.
Normaal zit er niet een aparte houder voor het drijvertje in. (maakt in dit geval demontage wel makkelijker)
Ik denk dat in dit geval het clipje de hele houder op een pennetje op de bodem vastklemt.
Het magneetje zit doorgaans bovenin het drijvertje, maar dat kan je checken met de positie van de Hall-sensor of het reed-relais in het huis.

Mogelijke oorzaken jouw probleem:
Sensor in het huis zit niet op de juiste plaats (verschoven door openen of val)
Magneetje te zwak. (polariteit mag niet veel uitmaken)
Magneetje zit niet in juiste positie/plaats in drijvertje en zit niet voor de sensor bij voldoende water in de tank.
Afstand tankwand met drijvertje te groot t.o.v. sensor (slecht passende tank)
Drijfvermogen drijvertje te gering, normaal zit er alleen lucht in.

Succes.
Van iets dat stuk is leer je het meest.