'Fietscomputer' Sigma sport (BC 1200)

Gestart door ddenhamer, 10 augustus, 2020, 10:25:55

Vorige topic - Volgende topic

ddenhamer

Beste collega's,

Ik heb een poging achter de rug om een Sigma sport BC 1200 te repareren. De conclusie is eenvoudig: spaar je de moeite.
Het ding is -waarschijnlijk ivm de waterdichtheid- heel stevig dichtgelijmd en je krijgt hem alleen met geweld open, waardoor ie daarna niet meer fatsoenlijk in elkaar te krijgen is. Ik denk dat dat voor alle andere 'fietscomputers' ook geldt.
Volledigheidshalve moet ik erbij vermelden dat ik de verwarm-methode met de fohn (lijm verweken) niet heb gebruikt, maar wie het eens proberen wil, die mag van mij  ;-)

Dirk (RC Utrecht)

Stein Somers

Citaat van: ddenhamer op 10 augustus, 2020, 10:25:55Ik denk dat dat voor alle andere 'fietscomputers' ook geldt.

Ik had een defecte Sigma Rox 7, nog in garantie, maar nieuwsgierig heb ik de schroefjes achteraan gelost. Het doosje ging vlot open en toonde een degelijke rubberen verzegeling. Dieper heb ik niet gegraven want het defecte knopje hing half aan het printje en ik vond het te klein en te riskant om zelf te solderen. Dit model is duidelijk veel repareerbaarder dan het jouwe, maar dat is geen aanbeveling: het ging snel stuk bij normaal gebruik en leed vanaf het begin aan sporadisch geheugenverlies.