Batterij oplader Black and Decker boormachine

Gestart door jakorich, 27 januari, 2014, 13:37:39

Vorige topic - Volgende topic

jakorich

Mijn batterijen van een Black and Decker handboormachine/schroevendraaier worden niet meer opgeladen. Het lijkt erop dat de lader defect is want mijn beide batterijen laden niet meer op. Heeft iemand een tip?

kees

Wat kan helpen is de accu's goed in plastic te verpakken zo dat als je ze in het plastic  laat ontdooien er geen vocht cq condens naar binnen kan gaan. 2 dagen of zo in de diepvries leggen en dan en let op in het plastic laten ontdooien tot kamer temperatuur  neem hier je tijd voor als de kern nog bevroren met open maken is zal daar condens gaan vormen en kan kortsluiting teweeg brengen. Daarna als alles gedaan is in de oplader doen en je heb een hele grote kans dat die gaat opladen. groetjes kees

MuzenJaap

Levert de lader nog wel spanning, eenvoudig te controleren met een universeelmeter. 2 batterijen is iets van 2,4 Volt. Onbelast kan het wat hoger zijn.
Als er wel spanning is :
Sluit de voeding aan , komt er wel spanning op de accu's ?
Geen spanning ?
Mogelijkheid 1 -> de accu's zijn erg kapot , de vriezertruuk helpt misschien
Mogelijkheid 2 -> circuit onderbreking, vooral de schuifschakelaar is bij sommige modellen niet al te best.

Succes
Jaap

kees

vriezer truc heeft bij veel mensen al gelukt en de meesten waren volkomen verrast dat die het opeens weer opladen
maar denk dat het een laatste red middel is voordat je ze moet vernieuwen
accu gereedschap moet je regelmatig gebruiken anders loopt de kwaliteit snel achter uit
groetjes kees

herstelkees

Meten is weten; desnoods onderbreek je een van de draden en meet je of er stroom loopt.
Let op: ik heb de afgelopen jaren een aantal (juist B&D) laders gezien die een wisselspanning afgeven. De gelijkrichter zit dan in het apparaat zelf (stofzuiger, grasknipper etc.). Dan meet je met de universeelmeter op = (DC) dus niets, maar dat zegt nog niet dat de lader defect is. Even op ~ (AC) zetten. AC-stroom meten kunnen veel goedkopere meters niet. Zet dan bijvoorbeeld een voorlicht-fietslampje in serie met een draad en meet de AC-spanning erover. Je ziet bovendien aan het oplichten wel of er stroom loopt.