Siemens Surpresso

Gestart door herstelkees, 28 oktober, 2022, 23:06:56

Vorige topic - Volgende topic

herstelkees

Ik heb een Siemens Surpresso Compact onderhanden, (zo'n ***apparaat met maalsysteem etc. Veel te complex).
Alle losse componenten lijken te werken, maar hij pompt het water niet door de zetgroep, maar meteen in het overflow-bakje. Op internet staat een prima filmpje (https://www.youtube.com/watch?v=86bm-ykqfac) over juist dat probleem. Ik heb een nieuwe ventiel gemonteerd, maar bij mij blijft de fout bestaan: de gemalen koffie wordt vrijwel droog weggekiept, alleen water in de overflowbak, maar niet door de zetgroep. Alle slangetjes gecontroleerd, motor die de zetgroep activeert, werkt ook. Wie heeft nog een tip ?

Veng

Ik heb niet echt veel ervaring met dit soort apparaten maar vond bij die van een kennis wel dat het O-ringetje van de tuit waar de zetgroep op wordt aangesloten, defect was (Philips Espresso). Dit was moeilijk te zien omdat het defect aan de achterkant zat.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-)

Henk 2 leerdam

Beste Herstelkees,

Als je ergens een zetgroep kan lenen die goed werkt, kan je eerst testen of de fout in de zetgroep gezocht moet worden.

Is het crema ventiel in de zetgroep vastgekoekt?
zie stap 9 van: https://nl.ifixit.com/Guide/Siemens+Kaffeeautomaten+Brühgruppe+revidieren/113136

suc6
Henk 2 leerdam

Piet van Dorssen

Als het probleem nog niet is opgelost zou ik eerst de pomp vervangen. Dit zijn bijna altijd trial en error problemen. Het doormeten van de spoel van de pomp geeft vaak geen eenduidig antwoord. De meting kan een goede Ohmwaarde aangeven maar er kan ook een mechanisch mankement zijn. Een nieuwe pomp is vaak niet al te duur.

Bert

Hebben de tips nog iets opgebracht Herstelkees?
Groetjes,


Bert

Piet van Dorssen

Wat is de precieze type aanduiding? TK??????
Welk ventiel is vervangen? Het drainage ventiel?
Als ik precies weet welke machine dit is kan ik wellicht helpen. Heb al veel van dit soort machines onder handen gehad.
Met vriendelijke groet,

Piet

Piet van Dorssen

Zie nu pas dat het een post is van vorig jaar.
Neem aan dat probleem is opgelost.