Hoe kan ik een bestand uploaden in dit forum ?

Gestart door Roland, 11 oktober, 2023, 12:15:59

Vorige topic - Volgende topic

Roland

Beste beheerder,

het kan prima zijn dat ik er overheen heb gelezen. Maar. Ik wil graag een .pdf file toevoegen aan een door mij gepost bericht. In de 'help' van deze site kwam ik daar niets over tegen:

https://wiki.simplemachines.org/smf/Posting/nl

Kunt u me vertellen of/hoe dit te doen ?

Met vriendelijke groet,
Roland.

Paul Joosten

Klik op de balk "Sleep en plaats je bestanden hier naartoe" onderin het opstellersvenster. Of dat ook lukt met PDF is afhankelijk van de instellingen van het forum, probeer het maar...
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/vrijstaande-woning-1905-veendam

Bert

hr1861row.pdf

Ja het is me gelukt om een PDF te plaatsen.

Net zoals Paul Joosten ook al stelde, via sleep en plaats bestanden een PDF kiezen en dan met de blauwe pijl in het tekstvak plaatsen.
In dit geval een servicemanual van een sapcentrifuge
Groetjes,


Bert

Roland

Dank jullie beiden. Dan een nog meer basale vraag, zo vrees ik: hoe kan ik een reeds door mij geplaatst bericht editen ?
 

Bert

Dat kun je alleen het eerste half uur nog doen. Daarna moet het via het beheer.
Groetjes,


Bert

Roland

Oh... dat verduidelijkt de zaak. Het gaat om dit bericht:

https://repaircafe-forum.org/nederlands/index.php?topic=566.0

Is het mogelijk om dat bericht tijdelijk weer open te zetten voor editen ? Ik wil er nl een .pdf bestand aan toevoegen.

Groetjes, Roland.

PS: de vorige keer dat ik een bericht plaatste (ca 2 jaar geleden) kon ik het wel na lange tijd nog editen. Draait dit forum soms op een andere engine / versie dan toen ?

Roland

> Klik op de balk "Sleep en plaats je bestanden hier naartoe" onderin het opstellersvenster.

Voor een volgende lezer: ik ontdekte dat die balk niet zichtbaar is onder 'snel beantwoorden', maar wel nadat ik op de knop 'bekijken' drukte.

Bert

Citaat van: Roland op 11 oktober, 2023, 17:53:55Is het mogelijk om dat bericht tijdelijk weer open te zetten voor editen ? Ik wil er nl een .pdf bestand aan toevoegen.

Nee, dat gaan we niet doen.
Want dan wordt er niet zichtbaar dat er een nieuwe versie is of dat er wat gewijzigd is.
Dus gewoon een nieuw bericht plaatsen, dan wordt iedereen geattendeerd op het nieuwe bericht en versie.
En dan kan ik eventueel, als je daarvoor een seintje geeft, de oude versie verwijderen.

Graag ook het versienummer in de naam van het bestand vermelden.
En ja, regelmatig worden door de firma die het totale pakket aan ICT van het Repaircafé onderhoudt, updates uitgevoerd. Wat dat allemaal inhoudt, daar heb ik me nooit mee bezig gehouden.
Groetjes,


Bert

Bert

Citaat van: Roland op 11 oktober, 2023, 18:30:59Voor een volgende lezer: ik ontdekte dat die balk niet zichtbaar is onder 'snel beantwoorden', maar wel nadat ik op de knop 'bekijken' drukte.

Je moet voor de uitgebreide edit ook klikken op "meer" en dan op "verander".
Dan heb je alle mogelijkheden.
Groetjes,


Bert