Broodrooster Kitchenaid model 5kmt2204eer

Gestart door prismaster, 14 juli, 2022, 11:14:58

Vorige topic - Volgende topic

prismaster

De toaster heeft  de klacht dat de besturing ongecontroleerd gaat. Het is een vol automatische toaster. Echt een designaparaat. Dus ook kostbaar. Probleem zit in de stuurprint die achter het bedieningspaneel is gemonteerd. Zie de foto. Alleen het bestellen van een nieuw printje geeft moeilijkheden.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee. Toaster heeft een prijs van ce 250 euro, maar onderdelen probleem  maakt dit ding niet erg duurzaam.
Part.nl of handyman leveren die niet.
Hoor graag jullie ervaring/reactie

Drambuie

Wat bedoel je met 'ongecontroleerde' besturing?
Een goede stuurprint kan ook disfunctioneren als de voedingspanning er van 'instort' als bijvoorbeeld de liftmotor aangestuurd wordt.
Weet je zeker dat dat niet het geval is?

NB: Er zit 5 jaar garantie op! (Indien nog geldig betekent dat bij ons: retour leverancier/fabrikant!)
Van iets dat stuk is leer je het meest.

prismaster

Dank voor je reactie.
Ongecontroleerd wil zeggen dat de liftmotor zomaar wordt aangestuurd zonder een bediening op het paneel en ook weer spontaan omhoogkomt ookal is het verwarmen nog niet klaar.
De voeding is 12volt dc en op de stuurprint wordt en 5 volt bijgemaakt voor  het ic. Beide blijven stabiel.
Is ook jammer dat er geen schema  van beschikbaar is. Vandaar mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft.

prismaster

Ik heb de service afdeling in België kunnen bereiken, maar van deze toaster zijn geen onderdelen beschikbaar. Kreeg van hun wel het typenummer van deze stuurprint en daarmee kom ik op een site die wel dit onderdeel heeft en in Amerika zit. Prijs van 47 dollar en 30 dollar invoerrechten maken dit onderdeel te kostbaar om te vervangen. Bovendien kom ik bij het bestellen op die site er niet uit en blijf hangen op de postcode die niet geaccepteerd wordt.
Kortom. Dit design apparaat kan verschrot worden. Jammer.