Nespresso Magimix M105 Inissia water lekkend uit de onderste groef

Gestart door Henk 2 leerdam, 08 mei, 2022, 13:25:31

Vorige topic - Volgende topic

Henk 2 leerdam

Beste Drambuie,

Wij hadden zaterdagmorgen in RC Vianen een Nespresso Magimix M105 Inissia ref: 11353 onderhanden met  helder water lekkend uit de onderste groef tussen aluminium en zwarte kunststof (zie pijl op foto 5439).
Geen idee hoe dit plastic deel verder van het aluminium demonteren is. Is dat verlijmd?
Op de 2e foto (5440) zie je de leksporen op de zwarte kunststof.
Hopelijk kan je ons met deze gegevens raad schaffen.

met vriendelijke groet
Henk 2



Drambuie

Henk 2

Het plastic gedeelte van de brouweenheid zit vaak met een soort bajonetsluiting op het metalen thermoblok vast.
(Ik herken op jouw afbeeldingen de brouwgroep niet direct als die van een M105 Inissia, maar mogelijk is er ook sprake van een bajonet-verbinding)

Bij de rode pijl in de afbeelding steekt een zwart plat borgnokje van het plastic huis in het metaal; dit (en eenzelfde nokje aan de andere kant?) moet je iets omhoog wippen met een kleine platte schroevendraaier o.i.d. en dan kan je het plastic huis met een kleine slag los draaien. (Gaat waarschijnlijk zwaar omdat er kalk van de lekkage tussen zit)
Tussen het plastic deel en het metalen uitloopbuisje van het thermoblok zit een verbinding met 1 of 2 O-ringetjes. Als je geluk hebt zijn deze ringetjes versleten, maar mogelijk is het plastic huis gescheurd waar het om de 0-ring(en) klemt en dan moet je op zoek naar een donor.

PS. je had beter een nieuwe post kunnen aanmaken, omdat het over een ander apparaat gaat, zo 'kaap' je het draadje van een ander en sticht je verwarring!   :(


Red: Bericht gesplitst
Van iets dat stuk is leer je het meest.

Henk 2 leerdam

Beste Drambuie,

Toevallig kwam ik je bericht weer tegen. Ik weet niet meer hoe het in Vianen is afgelopen met deze M 105.
Bij een volgende gelegenheid ga ik kijken of daar ook een bajonet sluiting is toegepast.
Hartelijk dank voor je tips.

Henk 2