Aandrijfunit Melitta caffeo solo

Gestart door Maxime, 06 maart, 2022, 12:55:53

Vorige topic - Volgende topic

Maxime

Hallo,wie weet hoe je de aandrijfunit van een melitta cafeo solo open kunt schroeven het is dus de aandrijving waar ook het drainageventiel op gemonteerd zit
Bedankt alvast
Maxime

Bert

Groetjes,


Bert

Maxime

Hallo Bert bedankt voor je reactie,helaas word op geen enkele video de aandrijving opengeschroefd om te smeren of id.
Groet
Maxime.

Bert

https://youtu.be/Ka4SNlR3RyA?t=113
Volgens mij wordt hier de aandrijfunit los gemaakt door de clips open te maken met een schroevendraaier
Groetjes,


Bert

Maxime

Ja dat klopt maar dan is hij nog niet open dan kun je alleen de schakelaars vernieuwen of id ,dan zitten er nog 3 schroeven in maar hij komt dan maar iets van elkaar af het zijn 2 helften die op elkaar geschroefd zijn

Bert

Helaas, daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.
Groetjes,


Bert

Maxime

Hallo Henk en Bert, heb de aandrijfunit open, de hoofdas draait erg zwaar in het lagergat wat zou ik hieraan kunnen doen? Ik dacht misschien schuren met waterproof 800 of id graag jullie mening.
Groet
Maxime.

Bert

Hij heeft ooit wel goed gelopen, dus ik denk dat het een corrosiekwestie is.
En zou er voorzichtig een drupje WD40 op los laten.
Dat lost vaak de zaak wel.
WD40 is echter geen smeerolie, dus een drupje siliconenolie zal die taak over moeten nemen.
Groetjes,


Bert

Maxime

Ga het proberen eerst wd40 dan siliconenvet je hoort het wel bedankt
Groet
Maxime

Maxime

Lees net dat wd40 niet geschikt is voor kunstof,de hoofdas is van kunstof evenals het asgat dus toch maar niet wd40

Bert

Ik ging er van uit dat het een glijlagertje van brons of zoiets was.
Maar als het kunsstof is dan is siliconenolie de ultime oplossing.
Groetjes,


Bert

Maxime

Bedankt voor je reactie heb ik gedaan maar blijft heel zwaar draaien gaat niet met de hand rond zal het echt pas moeten schuren met waterproof of id

Henk 2 leerdam

Beste Maxime,

In deze link:
https://komtra.de/forum/index.php/Thread/14878-Melitta-Caffeo-CI-E-970-101-Antrieb-sehr-laut/

Die ik u op 8 maart jongstleden in de andere berichten draad al zond, viel te lezen hetgeen op bijgaande screenshot is uitgelicht.
schuren dus! en siliconen VET

Succes
henk 2 leerdam

Maxime

Hallo Henk,
is al gebeurd en hij draait weer als nieuw.

Allemaal bedankt

Groeten
Maxime

Bert

Dat is mooi om te horen Maxime,

en bedankt voor de terugkoppeling.
Groetjes,


Bert