Magimix M100 brewer unit oud/nieuw ( of anders)

Gestart door Harry Hole, 25 maart, 2023, 17:43:18

Vorige topic - Volgende topic

Harry Hole

Hallo, ik heb een Magimix essenza M100 ter reparatie. De pomp 'hikte' af en toe, maar dat was het dan.
Andere pomp kunnen monteren en er kwam weer water uit.
Ook op ongebruikelijke plekken.
Brewer unit moet vervangen worden, dacht ik, zoals in alle voorkomende gevallen hiervóór.
Nieuwe  bij partsNL.
Blijkt dat deze een kortere uitloop tuit dan de originele unit, en dus past de koffietuit niet meer.
Wie kent dit probleem, en heeft zij of hij hier een oplossing voor?
Ik vind niets geschikts op YT.
Behalve dan dat een passende koffietuit, het buitenste gedeelte waar de koffie doorheen daalt in het kopje, pardon 505497, niet meer leverbaar zou zijn.
Ik zie ook geen brewer units, met lange tuit.
Ik hoor graag wie het verlossende woord heeft.

Drambuie

De uitlooptuit maakt deel uit van het (buiten-)huis van de 'brewer unit'.
Dit lekt meestal zelf niet.
Is het binnenwerk van de de nieuwe 'brewer unit' niet over te zetten in het oude huis?
Maak dan wel de 'zeef' waartegen de deksel van de cup komt schoon (koffie prut hierin of achter geeft ook lekkage) De zeef kan je er naar binnen toe uitwippen.
Van iets dat stuk is leer je het meest.

Piet van Dorssen

Het lekkage euvel van de Krups brouwunits wordt bijna altijd veroorzaakt door een versleten o-ring. Helaas is deze o-ring niet te bestellen bij de reguliere handel voor koffiemachine onderdelen.
Na lang zoeken vond ik deze o-ring: O-ring 30x3 - FKM - FPM - Viton - 80 Shore A -
Black - ORS23649
bij Techniparts in Wezep. De o-ring heeft een kleine overmaat. Vandaag met succes zo'n o-ring in een lekkende Magimix gemonteerd. Of hij het goed blijft doen, de rubbersoort moet dat nog uitwijzen, laat ik wel een keer weten.

Piet van Dorssen

Dit is een update van mijn vorige post over de befaamde lekkende o-ringen.
Sinds korte tijd gebruik ik nu de volgende o-ring van Techniparts:
32x3 mm met het typenummer W578.1640

Peter Rommens

het lijkt of de O-ring W578.1640 niet meer leverbaar is bij Techniparts. Welk materiaal was de ring (https://www.o-ring-stocks.eu/materials/).


Drambuie

Zoek met EAN-code 8711962001944 .
Al in meerdere typen (NEE-)presso's gebruikt en ik heb ze daarna niet meer teruggezien.
(Als ik Nespresso's  in het RC zie doen ze het meestal niet, vandaar 'NEEpresso'😊)

Het precieze materiaal kan je bij de de fabrikant de Beer in Veenendaal navragen.
Van iets dat stuk is leer je het meest.