welke boiler voor Senseo

Gestart door handy50, 15 mei, 2014, 13:50:25

Vorige topic - Volgende topic

handy50

Hallo,
Ik heb een vraagje,
Ik wil de boiler in een Senseo HD7823 vervangen.
Nu kan ik op verschillende sites een losse boiler bestellen of een complete reparatieset waarin ook een boiler zit.
Volgens een onderdelenwinkel past op de HD7823 alleen de boiler uit de complete set. Heeft misschien iemand ervaring met dit type Senseo of is er iemand die al eens de complete set of de losse boiler besteld heeft en mij kan vertellen of er werkelijk verschil is tussen deze 2 boilers.
Als ik zoek tussen de types Senseo waarvoor de losse boiler geschikt is staat de HD7823 er inderdaad niet tussen, maar op verschillende afbeeldingen van de boilers, zowel los als in een setje, zien ze er allemaal hetzelfde uit, ook de nummers op de boilers.
Alvast dank voor evt. reacties.

RC Wageningen

 Beste......

Inderdaad er verschillende boilers zie ook de senseo reparatiehandleiding daar staat het precies omschreven.
Het is beslist noodzakelijk uitsluitend boilers te gebruiken met een extra temperatuur beveiliging aan de bovenzijde.
Let op,dat eerst de boiler gevuld moet worden met water,zie voor procedure de reparatiehandleiding


Op onderstaande website kun je ze bestellen of zelfs afhalen wanneer je in buurt woont.

copier het adres naar je browser

http://www.europart.nl/klein+huishoudelijk+onderdelen/philips/koffiezetter/verwarmingselement/92758520/

groeten Simon

handy50

Hallo,

Dat is nu juist de boiler die ik wilde bestellen en waarvan een onderdelenwinkel vertelde dat ik die niet moest hebben maar dat ik de boiler in de volgende link moest hebben.
Een complete reparatieset met boiler.

http://www.europart.nl/klein+huishoudelijk+onderdelen/koffiezetter/philips/verwarmingselement/92742750/

Op de lijst met geschikte Senseo's in uw link staat de HD7823 niet tussen, vandaar dat ik het voor de zekerheid in de winkel maar even nagevraagd heb of die geschikt was.
Volgens de winkel dus niet. Alleen de boiler in de set.
Het leek mij vreemd dat net voor dat type Senseo de boiler niet geschikt zou zijn, vandaar mijn vraag aan het forum van het R.C.
Het lijken mij dezelfde boilers en de rest heb ik eigenlijk niet nodig.

Dus de losse boiler uit uw link kan ik gerust bestellen en in de HD7823 plaatsen?

Mvg. Handy50





RC Wageningen

Beste ................

Heb het even voor je nagekeken

De orginele boiler van de HD 7823 wordt niet meer geleverd door philips,dit is een boiler waarvan geen extra temperatuurbeveiling is aangebracht
In verband met veiligheid mogen deze onder geen enkele voorwaarden meer worden geplaatst i.v.m. ontploffingsgevaar.

Zoals in de reparatie handleiding staat dient een vervangende boiler geplaatst worden met extra temperatuurbeveiliging boven op de boiler,
dat is een universeel type waarvan maar 1 uitvoering van is: 230v 1400 watt en die ook mechanisch past.


groeten simon



handy50

Beste Simon,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Als er maar 1 uitvoering bestaat dan ga ik toch die losse boiler maar bestellen ipv een hele set.
In deze Senseo zat ook al een boiler met een temperatuurbeveiliging. Waarschijnlijk is de originele al vervangen tijdens de terugroepaktie van Philips enkele jaren geleden.

Ga er weer mee aan de slag.

Nogmaals dank voor de moeite.

Met vriendelijke groet,
Handy50