Nieuw hier

Gestart door Kweetnietwii, 25 mei, 2022, 19:13:24

Vorige topic - Volgende topic

Kweetnietwii

Beste mensen
Mijn naam is Rinus Janssen gepensioneerd en al meer dan 5 jaar gedeeltelijk werkzaam in de Jojo Repair in Sassenheim, mijn werkzaamheden doe ik het liefst in oude radio,s oude tv,s en ook het nieuwe spul lcd enz.
Ik heb 2 bedrijven gehad in Utrecht Janssens Goedzooi jaren en later mj-van-de-lcd.

Vroeger bij Philips ,Saba gewerkt en zodoende interesse gekregen in tv's,
ik heb geen enkele opleiding gehad voor wat ik nu doe, maar meer uit gevoel en veel lezen.
Mijn eerste klus, lang geleden, was een Philips K7, waar ik een foutzoekboom onder handen kreeg en er zo ingerold bent .
Mijn laatste was een TX400 van Philips, die ik nu spelend in huis hebt staan, werkend op een dvd speler.
Mijn schuur staat nog vol met diverse andere zw tv,s en video,s oa vcr1500 tot vcr1700 .
Ik ben nog lid van de Philips site, daar kan ik bijna alle schema's krijgen die ik wil van het merk.
Dus als ik iets kan bijdragen, vraag gerust en ik probeer te helpen.

ddenhamer

Dag Rinus,

Leuk, zeg, een TX400! Ik heb hem even opgezocht. Een bijzondere combi met een dvd-speler.
Bij "Philips K7" krijg ik veel verschillende resultaten, maar ik denk dat je een chassis bedoelt.

Ik neem aan dat je doelt op het MFB-forum?

Groeten uit Utrecht!

Dirk

erik martijn

Ook ik ben nieuw hier. Al op 48 jarige leeftijd geheel vrijwillig gestopt met werken (mijn vrouw heeft topbaan) werkzaam geweest als zelfstandige in de bouw. Nu 60 jaar en probeer van alles te repareren. Vooral klein electrische apparaten geniet mijn voorkeur. Zou graag samen met anderen een keer bij elkaar willen komen om een reparatie filmpje te maken van Nespressotoestellen, deze zijn bijna niet meer open te krijgen.

ddenhamer

Dag erik martijn,

Welkom bij de club! Misschien is het handig om aan te geven in welke regio je actief bent?

Nespresso's bestaan in veel varianten, al is soms een DeLonghi dezelfde als een Krups.
Ik heb bijvoorbeeld een werkplaatshandleiding/Service Manual gevonden die geldt voor (dus dezelfde)
* Nespresso_essenza
* DeLonghi_en97w_ef347-c99_ef348-d99
* Krups_xn214010
* Turmix_tx150
* Megamix_m100_auto
* Koenig_capri

De verschillende modellen gaan allemaal anders open; zelfs de speciale ovale Nespresso-sleutels passen niet op elk model, zo weet ik uit recente ervaring.

Veel succes!

Dirk

erik martijn

Ik woon in heemstede. Ben niet verbonden met een repaircafe,maar repareer veelal via een gratisaftehalen site op facebook in mijn regio.

erik martijn

Waar kan ik de werkplaatshandleidingen vinden? En zijn deze uit te printen?

ddenhamer

Dag erik martijn,

'schone' sites voor Service Manuals (die geen misbruik maken van je emailadres) zijn:
Elektrotanya.com (in het Hongaars, maar merken en typenummers maken dan niet uit)
en
Manualslib.com
(vooral voor stereo-apparatuur)
Hifiengine.com

Je kunt dit soort sites toetsen met https://www.islegitsite.com/check/manualslib.com/

Dirk