Hoofdmenu

Dyson

Gestart door sloterdijk-zuid, 27 maart, 2021, 22:14:57

Vorige topic - Volgende topic

sloterdijk-zuid

Ik heb een Dyson sledestofzuiger ter rep. die geen stroom krijgt. Kan zo een stofzuiger wel open zonder hem te mollen?

Bert

Groetjes,


Bert

Drambuie

Slede of wielen?? Type of model vermelden helpt, een foto ook!

Door stofcontainer en slanghouder met filter er af te halen zijn er nog wat schroeven zichtbaar, maar door de wielen er met enige kracht in de as-richting er af te trekken komen er nog vier schroeven in beeld die het motorhuis bijeen houden. Soms lukt het deze met een lange schroevendraaier (torx of kruis) achter het wiel langs los te krijgen door de rand van het wiel schuin te trekken van het huis af. (het wiel komt als die schroeven los zijn ook vrij en bij het monteren kan je het wiel er als laatste er weer opdrukken met een beetje siliconenglijmiddel op de tabjes.)   

Verder heb ik 'er geen actieve herinnering aan'!
Van iets dat stuk is leer je het meest.

sloterdijk-zuid

Dag Drambuie, dank! Ik ben inmiddels verder gekomen. Ik had een reparateur gebeld ven die gaf me de gouden tip: als je youtubefilmpjes wilt zien van reparaties ipv vervangen van modules, moet je bij je zoekvraag het woord disassembly gebruiken, en natuurlijk het typenummer, dat anders bleek dan op de onderkant van de stofzuiger stond. Ik heb het no.  achterhaald op de site van Dyson op het uiterlijk, was dc 08. Bij de reparatietips op die site krijg je als antwoord bij vele modellen: dit model wordt niet meer ondersteund. Nou maar hopen dat de consument ophoudt met Dyson te ondersteunen!
Dank zij een youtubefilmpje kreeg ik de stofzuiger zonder schade uit elkaar. De wielen kun je er met een platte schroevendraaier afwippen en dan vind je schroeven, die je eerder niet kon zien. 2 schroeven zijn wel zichtbaar. Het snoer bleek afgebroken (kapotgetrokken ) bij de ingang tot de oprolautomaat. Die is heel lastig om alleen al het kapotte snoer eruit te krijgen. Ik heb nog meer rondgeneusd op youtube, maar heb niemand gevonden die die uit elkaar haalt Een vervanger kost 70 Euro. Dus nu aan de klant de keuze of het een niet oprolbaar snoer wordt of een nieuwe automaat. Of heeft iemand het snoer in de automaat weten te vervangen?

Henk 2 leerdam

Bij een Miele was de haspel deelbaar. De twee zwarte schijven zaten op een witte kern geklikt.
De bovenste eraf en het is zo gefikst.
Als er geen kleur verschil is, is het lastig te zien, maar bedenk dat ook Dyson er een snoer aan gekregen heeft.
In het beroerdste geval breken er nokjes of moet een lijm verbinding doorgezaagd worden.
Zet hem op. Je kan het!!!!!!
Tenslotte deed ik nog een wit plakbandje twee decimeter voor het eind van het snoer, zodat de gebruiker tijdig gewaarschuwd is.