Melitta Solo E 950-107

Gestart door Henk 2 leerdam, 29 december, 2021, 18:20:55

Vorige topic - Volgende topic

Henk 2 leerdam

Deze Melitta had wel erg veel problemen.
Geblokkeerde zet groep.
Vast gelopen motor.
Gebroken slangkoppeling aan boiler.
Waterschade
Na herstel van een en ander blijft nog een probleem over namelijk de aan/uitschakelaar blijft niet aan staan als je de knop los laat.
Op het forum van Komtra.de lijkt dit in verband met gebracht worden met een chip TNY280PN die werd op de print vergeefs gezocht.
Wel enkele verbrande componenten werden aangetroffen. Zie foto.
Wie van de collega's ziet oplossingen?

Henk 2 leerdam


Maxime

Hallo Henk,ik kan je zo direkt niet helpen maar zit zelf ook met een probleem,weet je misschien hoe je de aandrijfunit open kunt maken om ea te smeren
van een melitta solo dus de aandrijving waar ook het drainageventiel op zit.
Groet
Maxime in Leerdam.

Henk 2 leerdam

Beste Maxime,

Hier vind u de meest heldere beschrijving:
https://www.youtube.com/watch?v=Ka4SNlR3RyA&list=PL9pdlQk2PP8QNsFGvoAcr3gEk_5VyFGYS&index=5
Bij tijdstip 2.21 gaat de deksel los. Daaronder zitten de 3 torx schroeven, waarmee de  aandrijf doos te openen is.
Op de foto is het voorste deel van de aandrijfdoos omgeklapt naar beneden en kijk je boven tegen het andere deel aan, waarin de motor met één van de tandwielen nog zit.
3e zaterdag van de maand weer in RC Leerdam
suc6
Henk

Maxime

Heb het gezien maar de aandrijving gaat niet echt open na losdraaien schroeven komen de 2 helften niet los durf er niet aan te wrikken want dan breekt het.maar bedankt voor de reactie

Bert

Groetjes,


Bert

Maxime

Bedankt Bert,weer iets wijzer geworden al staat het openen van de aandrijving er niet bij
Groet
Maxime

Maxime

Bedankt wel iets wijzer geworden
maar hoe nou te openen  dat lukt mij niet.

Bert

Volgens mij zitten er gewoon clips die je met een kleine schroevendraaier moet ontborgen.
Groetjes,


Bert

Henk 2 leerdam

Beste Maxime en Bert,

Er zitten geen clips die je met een kleine schroevendraaier moet ontborgen in het exemplaar dat ik onder handen had.
Als de drie schroefjes Torx 10 eruit gedraaid zijn, zou het nog kunnen dat de as/meenemer van de zetgroep iets klemt. Die as kan nog wel eens vastzitten.
Kijk eerst of de witte meenemer wel bewegings vrijheid op de as heeft.
Daarna kan je gerust flinke druk op de as/meenemer uitoefenen om de doos van motor en tandwielen te openen.
Als het onverhoopt nog niet lukt zien we elkaar zaterdag 19 maart  in RC Leerdam?

Henk 2 Leerdam