Nespresso Sage Creatista Plus, Model SNE800 bouwjaar 6-2019

Gestart door Wido, 07 april, 2024, 23:26:57

Vorige topic - Volgende topic

Wido

De tweede in korte tijd! Deze is wat ouder, de klacht is dat hij water lekt aan de onderkant. Na demontage blijkt de warmteplaat de boosdoener. In NL niet te vinden, wel in Dsld: https://www.windhornkd.de/produkte/sage/ersatzteile-und-zubehoer/nespresso/sne500-creatista-uno/167154/heizung-eu/uk/sw-3-polig?c=3590 . Dat kost je dan ongeveer €50. Daarmee is het probleem vermoedelijk opgelost. Maar ik maak me zorgen of de oorzaak misschien toch een te hoge druk in het systeem is, zoals we kennen bij de Magimix als je gewone cups gebruikt in de Lungo stand. Hier lekt de brouwunit overigens helemaal niet. ik ben dus verder gegaan met die warmteplaat aansluitingen, om te kijken of dit simpel op te lossen was met weinig kosten. Daartoe heb ik nieuwe afdichtringetjes bij de firma Technirub besteld. De exacte maat volgens hun maatvoering is 2.65mm x 1.8mm (d1 x d2). De dichts bij zijnde maat die zij kunnen leveren is 2.57 x1.78, Silicone 70 Shore A rood. Dit leverde wel iets verbetering, maar het blijft lekken. Toen van de kunststof bevestigingsnokjes een paar tienden mm afgeslepen, waardoor de aansluitingen wat dichter op de warmteplaat kwamen te liggen. Ook weer iets beter, maar het lekken is niet weg! Misschien zou ik met vloeibare hittebestendige pakking iets kunnen. Wie heeft ervaring met deze apparaten? (het lijkt er op dat ik de eerste ben?) Die warmteplaat komt trouwens bij een nederlands bedrijf vandaan, kijk maar eens hier: https://www.ferrotechniek.com/thick-film-technology/flow-through-heaters/ . Het type in deze machine is de FTH2. Moet volgens hun specificaties 20 bar aan kunnen! Ik ga nog contact met ze zoeken, als dat wat oplevert laat ik het hier nog weten. Het apparaat wordt trouwens niet verder hersteld, maar is aan ons Repaircafe Leusden gedoneerd voor onderdelen.

Wido

Update: Heb er toch maar een nieuwe warmteplaat unit in gezet. Het lekken is nu over, en het apparaat staat nu op langeduur-test. Hierbij verklaar ik dit topic afgesloten. Mocht hij toch weer gaan lekken, dan heropen ik het weer.