Clixon temperatuur Bartscher Contessa 1002

Gestart door Henk 2 leerdam, 20 augustus, 2022, 16:58:20

Vorige topic - Volgende topic

Henk 2 leerdam

Wie kan me de waarde van deze Clixon uitleggen?
Deze werd aangetroffen op de boiler van bovengenoemd koffie apparaat.

160 (zie foto 1), als het Celsius is kan je beter de brandweer bellen en als het Fahrenheit is (71 °C) dan heb je koude koffie. Andere temperatuur regelende- of beveiligende componenten heb ik vergeefs naar gezocht.

De resetknop is op de achterzijde van de Clixon aanwezig.
Deze moet worden bediend door een staafje (zie 2e foto) dat aan de buitenkant van de behuizing met de vinger te bereiken is.
De Repair Café bezoeker had het geprobeerd maar dat bracht de koffiemachine niet tot leven.

De slaglengte van het staafje bleek enkele mm te weinig. Foto 2 werd genomen nadat ik 4 mm verder op het staafje een 2e splitpen had aangebracht en voordat de originele eruit werd gehaald. Nu was de slaglengte wel voldoende voor een handmatige reset.

De koffie machine werk weer naar tevredenheid maar het mysterie van de 160 graden blijft me dwars zitten.

Wie helpt?



Henk 2 leerdam



Bertrand

Dag Henk ,
Zie :
https://www.bartscher.com/de/permalink/explodedview/190156/de

Als ik de onderdelenlijst van het toestel bekijk zie ik een veiligheidsthermostaat staan van 160 gr.
( enkel in de lijst , niet afgebeeld ) Er zou ook een tweede veiligheidsthermostaat moeten aanwezig zijn van 105 graden?
Zal dus wel kloppen.
grts Bertrand

Henk 2 leerdam

Dag Bertrand,

Hartelijk dank voor de link.

Met wat sleutelen aan het nummer erin kwam ik uiteindelijk ook bij "mijn" Contessa 1002:
https://www.bartscher.com/de/permalink/explodedview/190193/de
Het moet dus toch Celsius zijn.
Onderdeel E051117 zit in beide machines maar heeft in de engelse vertaling van type 1002 de waarde 116º ipv. 160º gekregen! De beveiliging van 105º miste ik dus bij de Contessa 1002.

Misschien moet Bartscher nog wat uitleggen?

Mvg Henk

Bertrand

Henk,
Is het zo dat de 160 gradenthermostaat op de boiler zit en een tweede op lagere temperatuur op de warmhoudplaat?
Die 160 graden zal dan de droogkookbeveiliging zijn neem ik aan.
Het is wel fijn dat Bartscher die info beschikbaar stelt op zijn website.
mvg
Bertrand

Henk 2 leerdam

Hoi Bertrand,
Helaas is er geen warmhoudplaatje plaat.
Het is de bedoeling de meegeleverde thermoskannen te vullen.
henk