Lekkende Dolce Gusto Krups-koffiemachine - Rubbertje vervangen/silicone nodig?

Gestart door Ellen Lagiewka, 16 september, 2021, 11:38:19

Vorige topic - Volgende topic

Ellen Lagiewka

Gegroet iedereen!

Onze Nescafe Dolce Gusto koffiemachine lekt behoorlijk veel water wanneer ik een gevuld waterreservoir terug in de machine plaats. Aan het reservoir scheelt niets, dus ik vermoed dat het probleem ligt bij de onderkant van de machine zelf. Daar zit namelijk een rubbertje dat met silicone (denk ik) is vastgemaakt maar het is daaruit dat het water loopt, dus ik vermoed het rubbertje niet meer goed sluit.

Ik heb echter twee min of meer spreekwoordelijk linkerhanden, dus ik laat er liever iemand anders naar kijken :-)

Moest er iemand tijd en zin hebben om er eens naar te kijken, hoor ik het graag!

Een dikke dankjewel alvast!

Groetjes,

Henk 2 leerdam

Beste Ellen,
Kans van 10 tegen één dat het de dichtingring betreft die lek geraakt is. Zie foto bij de rode pijl.
Dit is de bovenkant ten opzichte van jouw 2e foto  die van de onderkant is genomen. Deze dichting is gevat in een plastic huis dat normaal gesproken niet kapot zou gaan. Die ring zit niet gelijmd. De kast moet wel open om erbij te kunnen. En dat is wegens het risico van afbrekende nokjes een uitdaging.
Zie onderstaand filmpje bij 1:57 min. en verder.
https://www.youtube.com/watch?v=j3zA3QPIvtY
Bij het dichtst bijzijnde Repair Cafe vind je wel mensen met 2 rechterhanden ;-).

Succes
Henk 2 Leerdam

Bert

Groetjes,


Bert

Henk 2 leerdam

Hoi Bert,

Dank voor de prima aanvullende tip.
Dat scheelt veel werk.
Voor het in de positie brengen van de nieuwe ring zou ik toch het gebruik van schroevendraaier en ander scherp gereedschap af raden.

MVG
Henk 2 Leerdam

Bert

Ja Henk, ik zou ook iets anders nemen wat de kans  op beschadiging minimaal maakt iets van plastic of zo.

Maar als de machine dan toch open moet, dan heb ik daarvoor een betere film, waar de man wel met kennis van zaken opereert.

Demontage stap voor stap DOLCE GUSTO Piccolo  KP100


Groetjes,


Bert

Henk 2 leerdam

Dank Bert.
Er komen gelukkig regelmatig beter filmpjes uit, en ook wel nieuwere uitvoeringen.
Leuk dat je er zo scherp op bent.
Ik vond intussen nog een oude Krups machine met een goede dichting 22x16 Ø, maar de vraagstelster lijkt al afgehaakt.
Henk 2 Leerdam

Ellen Lagiewka

Dag Bert,
Dag Henk,

Dankjewel voor jullie reactie. Ik ga er eens mee aan de slag en hoop weldra terug van mijn koffie'tje te kunnen genieten! ;-)

Bedankt voor jullie hulp!

Hartelijke groeten,