Onderdelen zonder verzendkosten.

Gestart door Henk 2 leerdam, 17 oktober, 2024, 12:29:08

Vorige topic - Volgende topic

Henk 2 leerdam

Beste reparateurs/reparatie begeleiders,

Ons provinciestadje had tot een paar jaar geleden nog een onderdelen winkel, een vestiging van Parts.nl

Toen die winkel verdween heb ik aan een lokale wit- en bruingoedhandelaar gevraagd of hij in dat gat wou springen.
Hierop kreeg ik een positieve reactie.

In de praktijk komt het erop neer dat ik op zijn website naar het tabblad "onderdelen en accessoires" ga.
Dan opent in een nieuw tabblad de website van hun onderdelen bron Euras. https://shop.euras.com/eshopmvc/default?g7=3092168N

Daar zoek ik de nummers van de benodigde onderdelen en geef die aan hen door onder vermelding van "geen haast".
In de praktijk betekent het dat ik zonder verzendkosten, toch binnen een week een telefonische melding krijg en in de winkel kan afhalen wat ik nodig heb. Zij laten de onderdelen gewoon meekomen met de bestellingen die ze voor de eigen technische dienst doen.
Die zendingen komen vaak meer dan eens per week binnen.

Let op:
Sommige onderdelen worden elders goedkoper aangeboden. In dat geval kan ik telefonisch contact opnemen met de vraag wat ze mij daarvoor gaan berekenen. De winkelier heeft een andere prijslijst dan op de website zichtbaar is. En dan is het veelal toch aantrekkelijker om hier de bestelling te plaatsen zelfs als blijkt dat er een kleine meerprijs blijft bestaan, maar geen verzendkosten verschuldigd zijn.

Bovendien is deze winkelier zeer behulpzaam als ik een onderdeel niet kan vinden. Ik krijg dan ter plekke inzage in Exploded Views en onderdelen lijsten, die ik op het wereldwijde web nog niet had aangetroffen.

Na rechtstreeks googelen naar de Euras website, kan ik me niet aan de indruk ontrekken, dat overal in binnen- en buitenland winkels gevonden kunnen worden, die deze service kunnen verlenen.

Henk 2 Leerdam