Aanbieden van kringloopwinkels als Repair café locatie: initiatiefnemer gezocht

Gestart door EstafetteOmrin, 20 juli, 2023, 14:50:04

Vorige topic - Volgende topic

EstafetteOmrin

Estafette staat voor het doorgeven van goederen en talenten en circulariteit is voor ons dagelijkse kost. Dat doen we in onze 6 kringloopwinkels in Friesland: Leeuwarden, Harlingen, Franeker, st Anne, Burgum en Oosterwolde.

Tweedehands? Eerste keus!
Bij Estafette zien we afval als waardevolle grondstof en als onuitputtelijke inspiratiebron voor een duurzame manier van leven. Werken naar een circulaire economie is onze dagelijkse praktijk. We beschouwen tweedehands als de meest logische eerste keuze en streven ernaar om de levensduur van goederen waar mogelijk te verlengen. Estafette werkt in Burgum en Oosterwolde al samen met Repair Café en stelt ook haar winkels in Harlingen, Franeker en St Anne graag open voor een eventueel nieuw op te richten Repair Café.

Recyclewinkel zoekt initiatiefnemer
Ben jij een circulaire doener die de ideale partner voor Estafette is en wil je bijdragen? Estafette wil graag in contact komen met initiatiefnemers die een Repair Café willen starten en op zoek zijn naar een locatie. Het betreft reparaties van artikelen die klanten van Repair Café meebrengen, niet de reparatie van goederen uit het assortiment van Estafette.

Samen doorgeven
Estafette geeft elke dag samen met heel veel scholen, stichtingen, sociale ondernemingen en overheidsinstellingen al veel kennis, ambachtelijkheid en inspiratie door. Want doorgeven is heel makkelijk en wordt alleen maar leuker als je het samen doet! Estafette zorgt voor de ruimte, thee, koffie en signing. En uiteraard voor een breed publiek dat op deze manier kennis maakt met steeds meer mogelijkheden van hergebruik. Jij als organisator van Repair Café zorgt zelf voor bezetting, materiaal en alles wat er verder bij komt kijken.

Meer informatie over het opzetten van een Repair Café?  Zie Home -Repaircafe.

Interesse om bij Estafette op locatie zelf een Repair Café op te zetten? Vul ons contactformulier voor samenwerken in op de website -> https://www.estafetterecyclewinkels.nl/contact/contactformulier-ik-wil-samenwerken


Bert

Dat lijken me uitstekende initiatieven.

Ik had daar ook zo mijn gedachten over. Hoe gaat dat bij Omrin?

Kun je als Repaircafe ook uit die container putten voor donor onderdelen?
Ik loop in Noord Holland tegen de problemen aan van de eigendomsrechten.

Breng je het afval naar het Afval Breng Station (ABS) van HVC dan gaat het eigendom over naar de firma E-waste en mag je er niet meer aankomen.

En dat is m.i. een gemist station, want zij demonteren niet en gaat alles de schredder in.
Terwijl juist hier een alternatief zou kunnen ontstaan van gedemonteerde 2e hands onderdelen en ook een bron van onderdelen voor de repaircafe's.

En dat als een repaircafe de zaken demonteert, de overgebleven fractie vrij zou kunnen storten en daardoor de afval beter gescheiden zou zijn en ook niet aangezien gaat worden als bedrijfsmatig afval.
Groetjes,


Bert

Bert

Citaat van: EstafetteOmrin op 20 juli, 2023, 14:50:04Estafette werkt in Burgum en Oosterwolde al samen met Repair Café en stelt ook haar winkels in Harlingen, Franeker en St Anne graag open voor een eventueel nieuw op te richten Repair Café.

Wat zijn de tijden dat deze Repaircafe's zitting hebben?
Groetjes,


Bert