Super bedankt voor de handleiding.
Vooral het voor de eerste keer openmaken van een apparaat, zonder wat af te breken, valt anders tegen.
Ik heb m.b.v. de handleiding de condensator in een HD7810 vervangen.
Echter bleken stappen 5 tm 7 op pagina 25 geheel overbodig.
Met een flexibele schroevendraaier was het geen probleem om de torxen van stap 8 te bereiken, die de bodemplaat vasthouden.
De demontage van de boiler is dus in het geheel niet nodig.
Ook snapte ik de opmerking niet dat de kans groot was, dat je de driewegsklep bij demontage van de achterwand, zou vernielen.
Want na demontage van het overlooptuitje (stap 2), die in de achterwand vastgeklikt zit, zit de aanvoerleiding die dan blijft zitten, geheel vrij.
En het overlooptuitje was eenvoudig te verwijderen door de achterwand aan de bovenkant iets na voren te trekken, en met een grote spanningszoeker schroevendraaier (van boven) achter de achterwand, het bovenste weerhaakje van het tuitje in te drukken. Hierdoor kan eenvoudig het tuitje uitgenomen worden door deze dan voorover te kantelen, voorover gekanteld naar boven te halen, om vervolgens achterover te kantelen en naar buiten te trekken.
De condensator bleek uiteindelijk bij mij nog maar een waarde van 110nF te hebben i.p.v. de oorspronkelijke 470nF.
Deze is vervangen door een Wima 330nF MKP X2 condensator en vervolgens werkte het apparaat weer perfect (waar deze voorheen iedere keer halverwege een kopje koffie uitging).