Magimix M 190

Gestart door frederik s, 06 augustus, 2015, 12:10:40

Vorige topic - Volgende topic

frederik s

Hallo Beste Mensen
ik ben net kersvers op dit forum gestart ,
en kom gelijk maar met een vraag ,heeft iemand ervaring met de Nesspresso magimix M190
dit apparaat heeft de melkopschum; ernaast op de voetplaat staan ,
deze doet het wel maar het koffieap; doet niks , met veel moeite app; gedemonteerd
[ leuke ovale schroefjes in de bodemplaat ] alles ziet er verder netjes uit
heeft iemand een idee , waar ik moet zoeken , MVG, frederik s arnhem   

Drambuie

Welkom Frederik,

"Doet niks" en "met veel moeite gedemonteerd" geeft ons weinig aanknopingspunten!
(Omdat de melkopschuimer wel werkt, zijn netsnoer en aan/uit-schakelaar in ieder geval in orde.)

Verdiep je eens in het Service Manual. Dat kan je hier vinden.
http://www.olino.org/wp-content/uploads/2014/09/MagixmixManual4Pro.pdf

Als je naar het bedradingsschema van jouw Citiz Milk kijkt, zie je dat de stuurelektronica (en alles daar aan vast) spanning krijgt via 2 thermische zekeringen die op het thermoblok zitten. Als één van deze zekeringen kapot is zal het koffieapparaat "dood" zijn!
Als deze zekeringen goed zijn zal je het probleem met systematisch meten verderop moeten zoeken.

Bij een defecte zekering moet je natuurlijk wel de vraag beantwoorden waarom het thermoblok zo heet is geworden. (Hoewel deze zekeringen soms ook spontaan onderbreken als een apparaat erg lang gebruikt is en/of lang aangestaan heeft.

(het koffiegedeelte van)dit apparaat is onder veel merknamen verkocht; in het service manual vindt je hier ook een overzicht van en met die kennis kan je vaak nog veel meer specifieke reparatie info op het internet vinden. (Google / Youtube)

Repair Café: "help of leer het mij het weer zelf repareren!"
Van iets dat stuk is leer je het meest.

Harry

Hoe bedoel je met apparaat doet niks.
Brand er geen lampje. Brand er wel een lampje maar warmt hij niet op.
Kun je iets gerichter zijn met je vraag?
Bv.wat doet hij wel en wat doet hij niet. ( heb het verder niet over de melkopschuimer maar alleen over de koffiezetter.