Auteur Topic: Reparatie Handleiding Senseo's  (gelezen 28108 keer)

ronaldteune

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Reparatie Handleiding Senseo's
« Reactie #15 Gepost op: maart 28, 2014, 11:48:54 am »
Superhandleiding! Bij de eerste keer RC Utrecht Overvecht heb ik er dankbaar gebruik van gemaakt, en zo de kapotte condensator gevonden die ik anders nooit had kunnen vinden. :)

Een kleine aanvulling: er staat in de handleiding dat in de HD7800 de gele condensators worden gebruik. Zelf heb ik er 2 gesloopt voor een zelfbouw-koffiezetapparaat, en heb in beide gevallen blauwe condensators gevonden. Misschien is dat de reden van weinig klachten? Eén van de twee heb ik nagemeten, en die zit op 360nF. Misschien zijn ze toch ook gevoelig, maar minder.

Repair Café Zaandijk

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: april 14, 2014, 12:08:36 pm »
Slechte ervaring met Edron, leverancier van Senseo-onderdelen.

Beste Forum, enige weken geleden kreeg ik in onze toko Repareren Gewoon Doen in Zaandijk, een kapotte Senseo te repareren. In de handige “Reparatie Handleiding Senseo’s” van het Repaircafé staan een aantal leverancier van onderdelen voor Senseo’s.
Een daarvan is Edron.nl. Hier heb ik dan ook het benodigde onderdeel besteld en ook direct betaald. Het is nu inmiddels 3 weken gelden en het door Edron verzonden pakketje is zoek. Het pakketje zou door Edron verzonden worden per DHL. Edron verteld in de bestelling niet dat het pakketje bij het dichtstbijzijnde servicepunt van DHL bezorgd zal worden. Ik het €5,50 betaald voor de verzending. Het pakketje is echter nooit op het servicepunt gearriveerd en is nog steeds niet boven water. Ook op email wordt door Edron niet gereageerd.
Wees dus op uw hoede bij bestelling van onderdelen bij Edron!

rc-assen

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: mei 16, 2014, 11:09:01 am »
Fantastische handleiding, hartelijk dank.
Het enige dat ik tot nu toe met een kapotte 7810 kon doen was slopen omdat de kapotte driewegklep niet meer leverbaar is.
Toch kun je van een "niet te redden" apparaat nog een leuk schilderijtje maken ...
(zie bijlage)

veel plezier
-- wim --

RC Wageningen

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: mei 16, 2014, 11:37:54 am »
Beste Wim

driewegventiel orgineel is niet meer leverbaar,maar er is een vervangende drieweg voor leverbaar  er dient dan een kleine aanpassing aangebracht worden
daar zijn ook dverse filmjes van te zien op internet,staat in reparatiehandleiding en ook waar ze verkrijgbaar zijn,het bestelnummer van Philis is 422225950851 of dit even google .

Groeten simon

Mynameisbob

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Vrijwillige bijdrage voor Senseo- handleiding
« Reactie #19 Gepost op: mei 23, 2014, 07:31:22 pm »
Hallo,

Sinds de publicatie van de handleding is in totaal € 31 gedoneerd.
Ik vermeld de bedragen per stortdatum, zodat de gevers "hun"bijdrage kunnen controleren, maar toch anoniem blijven

Boekdatum   Bedrag
21-01-2014     02,00
03-02-2014   05,00
17-02-2014      04,00
18-02-2014    10,00
14-03-2014   10,00
Totaal           31,00

De gemaakte reiskosten, welke meer bedragen dan €31,  zijn tot nu toe vergoed door RC Deventer.
Het volledige bedrag van € 31,00 zal daarom worden overgemaakt aan RC Deventer.

Alle gevers, bedankt!!

Simon Brattinga en Bob van Dongen.

Peer Kusters

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juni 12, 2014, 12:27:42 pm »
Ik lees overal goede recensies over de reparatie-handleiding over de Senseo. Hoe kan ik deze in mijn bezit krijgen?
Alvast bedankt voor een tip.

Groeten,

Peer

Peer Kusters

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juni 12, 2014, 12:40:21 pm »
Sorry, ik heb de handleiding inmiddels gevonden en gedownload. Een pluim voor de makers.

Peer

Atie

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juli 01, 2014, 08:26:02 pm »
Prima handleiding. De Senseo geeft nu weer de goede hoeveelheid koffie.

hans nahon

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juli 09, 2014, 04:25:26 pm »
Hallo,

Ik heb deze prachtige reparatiehandleiding gevonden bij het zoeken naar een oplossing voor mijn "Senseo-probleem". Omdat de drieweg-/overloopklep van mijn Senseo HD 7840 vervangen moest worden heb ik een nieuwe aangeschaft. De oude had een bajonetaansluiting, deze wordt niet meer gemaakt. Nu moet er een stukje "buis" in de aansluiting van de boiler, en daarin wordt de nieuwe klep geklemd.
Mijn probleem is nu: hoe kom ik aan dat stukje "buis". Ik kocht een nieuwe klep bij Europart in Amersfoort, maar daar kent men dat vervangende buisje niet. Wie heeft er een tip voor mij?

Alvast bedankt voor de hulp,

- hans nahon -

Gijswater

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juli 09, 2014, 09:10:49 pm »
Beste Hans,

Het bajonet aansluiten in de boiler met een vijltje uitvijlen.
Dan kun je een stukje slang tot net boven de boiler in dit gaatje drukken.
Hierin het nieuwe overstort ventiel drukken.
Zelfde slang gebruiken als die in de Seneo zijn verwerkt.

Veel succes,

Gijswater

hans nahon

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: juli 10, 2014, 11:31:58 am »
Bedankt Gijswater! Kijken of Europart die slangetjes wèl heeft...;-) Ik ga in het weekend aan de slag.

Hartelijke groeten,

- hans -

RC Wageningen

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: juli 12, 2014, 10:56:03 pm »
 Beste  Gijswater....

In aansluiting op de vraag over slang in de boiler wel belangrijk is dat het hittebestendig moet zijn, want de watertemperatuur is 95 graden.
Aanschaf per meter is vrij prijzig,advies bewaar de siliconenslangen van een afgedankte senseo.

Groeten Simon

Ano

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: juli 14, 2014, 02:48:00 pm »
Mooie handleiding!

Paar kleine opmerkingen

Pagina 28 bovenaan (7.1.3):
- Triac BT139 600E heeft maximale stroom van 16 A, niet 60 A
- testsituatie 3: ik heb hier een gloednieuwe BT139 voor me. Tussen pootjes 1 en 3, dus T1 and G, meet ik 350 Ohm of in de diode meetstand een spanningsval van 350 mV. Pootje 2 en 3 (T2 en G) met elkaar verbinden heeft geen effect, weerstand wordt geen 0 of daar in de buurt, zoals de handleiding zegt.
Zou er mee kunnen te maken kunnen hebben welk merk en type multimeter je gebruikt, hoeveel spanning deze op de testprobes zet.

Pagina 31 (7.6.2):
Hier is onder "Controle pomwerking" vergeten te melden dat het apparaat moet worden aangezet tussen "stekker in het stopcontact" en "druk de een-kops en twee-kops toets gelijktijdig in".
Op pagina 27 (7.1.1.3) wordt deze volgorde wel correct vermeld.

Groet, tot de volgende reparatie maar ;-)

hans nahon

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: juli 23, 2014, 12:22:17 pm »
Het "probleem" met het slangetje is opgelost. Bij de onderdelenwinkel zijn de slangetjes die Senseo gebruikt los te koop. Wel duur (duurder het nieuwe klepje!). Bovendien had ik eigenlijk niet zo veel zin om nog eens de rit naar de winkel te maken. Dus....:
Onder het keteltje in de Senseo zit ook een slangetje en dat leek me vrij lang. Dat heb ik van het keteltje losgemaakt, iets ingekort en weer met een tie ripje vastgezet. Het afgeknipte stukje op lengte gemaakt en geplaatst. Qua bevestiging van het klepje was hiermee de reparatie voltooid.
Intussen was er met al het gerommel wat water in de Senseo terechtgekomen. Daardoor ging opeens het blauwe lampje uit. En, heel vreemd (althans voor mij, misschien dat een "geleerde" het wel begrijpt) na omdraaien van de stekker ging het lampje weer aan! Toch maar stekker uitgenomen, zo goed mogelijk drooggemaakt en een uurtje laten staan. Maar ook nu dezelfde storing, inclusief stekker-omdraai-oplossing...
De volgende dag had het probleem zich opgelost en werkte alles weer. De moraal: bij vocht in de Senseo goed laten drogen vóór je tot "oplossen" over gaat   :)

Bij deze nogmaals dank aan degenen die hulp geboden hebben. Scheelt mij in elk geval de aankoop van een nieuwe alu-kleurige Senseo (als die er überhaupt nog zijn). Ik zou dan trouwens wel voor  mijn verdere leven voldoende reserveslang gehad hebben ;D

- hans -

RC Wageningen

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juli 23, 2014, 10:05:35 pm »
 Hallo hans,

Ik wil je graag nog een advies meegeven als er water in de senseo ,vooral als het  bij de electronicaprint terecht is gekomen,om deze gelijktijdig weer aan te zetten lijkt mijn niet echt  verstandig om verder defect aan de senseo te voorkomen. Het laten wachten tot het opgedroogd is,kan de na verloop van tijd de electronicaprint gaan oxideren en dan sluiting veroorzaken.

Als dan zoiets ontstaat apparaat beslist het appraat niet meer gelijktijdig aanzetten,om gevolgschade te voorkomen,want electronica en water gaan nu niet eenmaal samen.
Met een haarfohn in de warmtestand dit geheel droogblazen,tot men echt  van overtuigd bent dat alles weer droog is en daarna pas weer aanzetten,dit geldt trouwens voor alle electrische en electronische apparatuur waar water in terecht is gekomen.

ik wou u er tevens op wiizen als de ketel (boiler) is leeggemaakt als vorens aan te zetten opnieuw  te resetten en daarna de boliler opnieuw met water te vullen om schade aan de boiler te voorkomen, zie ook reparatiehandleiding Senseo

Groeten Simon