Auteur Topic: Kenwood keukenmachine kapot? Wie helpt?  (gelezen 625 keer)

Robert

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Kenwood keukenmachine kapot? Wie helpt?
« Gepost op: september 13, 2018, 03:35:55 pm »
Beste forumleden,
Mijn Kenwood chef lijkt dood te zijn. Na het aan en uitzetten met de schakelaar sprong de stop en nu doet hij niets meer. Er is geen water of vloeistof bij of ingekomen. Ook de kleine inductieplaat die niet aanstond (maar in dezelfde groep zat) heeft het niet overleefd. Weet iemand of er misschien een zekering inzit of waar ik moet beginnen met zoeken?
Vast dank.

Drambuie

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
    • Facebook Repair cafés Breda
Re: Kenwood keukenmachine kapot? Wie helpt?
« Reactie #1 Gepost op: september 15, 2018, 01:54:48 pm »
Hallo Robert,

Van de Kenwood Chef zijn er meerdere modellen/types die best verschillen. In sommige landen zit er een zekering in de stekker (GB), sommige uitvoeringen hebben een thermische zekering die afschakelt als de motor te heet wordt. Dit kan een eenmalige zekering zijn of een die na afkoelen weer inschakelt.

Maar..., als al bij het inschakelen (de zekering in de meterkast) 'de stop sprong' (bedoel je een ouderwetse smeltpatroon, een zekeringautomaat of de aardlekschakelaar?) is er meer aan de hand en zal je een en ander moeten demonteren en moeten doormeten te beginnen met het inspecteren en doormeten van het snoer met de stekker.
(Bij de oudere uitvoeringen willen de ontstoringscondensatoren nog wel eens sluiting geven.)

Ik(!) ga je daarbij niet stap voor stap begeleiden!

Mijn advies is; ga er mee langs bij een Repair Café.
Wil je je er toch in verdiepen (al is het maar te voorbereiding van je bezoek), zoek dan met Google of Youtube met de zoekwoorden 'Kenwood, 'het type' en 'reparatie', 'repair', 'service manual' of 'dead' etc.. Je komt dan veel informatie tegen.

Succes, Alex
« Laatst bewerkt op: september 15, 2018, 01:59:46 pm door Drambuie »
Van iets dat stuk is leer je het meest.