Auteur Topic: Vloer kapot. Vragen over laminaat of andere oplossingen.  (gelezen 1936 keer)

Zonnig

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Vloer kapot. Vragen over laminaat of andere oplossingen.
« Gepost op: januari 13, 2015, 12:08:02 pm »
Dag allemaal,

Helaas is mijn vloer nodig aan vervanging toe. Ik wil hier alvast geld voor reserveren, maar ik heb een laag inkomen.

Daarnaast wil ik het liefst verhuizen, maar omdat ik nog geen nieuwe baan heb gevonden, zit dat er momenteel niet in.

Dit zijn mijn vragen: kan je laminaat ook makkelijk meenemen als je gaat verhuizen of is dit vrijwel onmogelijk zonder beschadigingen ? Kan je een ondervloer ook meenemen of zit deze echt vastgelijmd als je het laminaat hebt gelegd ?
Mijn woonkamer en achterkamer, zijn het eerste aan de beurt. Ik schat dat het gaat om ca. 35 m2.
Ik ben bang dat het wel 750,- / 1000,- gaat kosten, als ik het laminaat, de plinten en de ondervloer laat leggen, inclusief de materiaalkosten zelf. Het belangrijkste vind ik wel de ondervloer. Ik wil een extra dikke / dempende ondervloer, omdat ik veel overlast heb van mijn onderburen. Dit is nogal prijzig.

Zelf leggen durf ik niet, want ik heb hierin geen ervaring.

Helaas vind ik de laminaatkleuren bij Ikea niet mooi en ik vraag mij af of de kwaliteit dan wel voldoende is. Ik heb ook gemerkt ( los van Ikea ), dat het laten leggen door zo'n winkel zelf, erg duur is.

Als ik het laminaat toch niet makkelijk mee kan verhuizen, waarom zal ik er dan zoveel geld insteken.

Indien jullie andere oplossingen hebben, dan hoor ik het graag. Ik woon in Groningen. Helaas ken ik geen mensen binnen mijn netwerk die mij zouden kunnen helpen. Ook andere tips m.b.t. vloeren zijn welkom. Ik heb katten, dus vloerbedekking is wellicht geen optie.
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2015, 12:20:02 pm door Zonnig »