Auteur Topic: 't Is werkelijk onvoorstelbaar: geen onderdeeltje verkrijgbaar Fuiji Camera  (gelezen 3507 keer)

Zonnig

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Dag allemaal,

Een aantal jaren geleden een Fuiji Camara gekocht bij de Hema. Deze camera heb ik nog maar weinig gebruikt en doet het prima.

Op de camera zit een los dopje voor de afscherming van batterijen. Dit dopje schoot los en is sindsdien onvindbaar.

Overal zocht ik op Internet, maar nergens kon ik zo'n klein plastic dopje vinden. Uiteindelijk nam ik contact op met Fuiji. Het contact liep allesbehalve soepel. Het was alsof je met een groep ongeïnteresseerde medewerkers te maken had, die je als klant totaal niet serieus nemen.

Ze vertelden mij, dat ik nergens, op geen één plek dan ook, onderdelen van hun kon krijgen.

Wel konden ze voor 40,- mijn camera repareren. Maar eh.............mijn camera is helemaal niet kapot. Ik moet dus 40,- betalen voor een plastic batterijdopje, wat maar een paar cent kost en dan komen de portokosten er nog overheen.

Ik koop nog liever een nieuwe camera, dan dat ik voor zo'n klein dopje 40,- neer moet tellen. Wat een oplichters !

Ik vind het echt onvoorstelbaar dat dit kan. Heeft iemand enig idee hoe je zoiets op kunt lossen ? Zo niet, bij welke merken is het wel mogelijk om onderdelen te kopen. Zijn er ook mogelijkheden om zelf dopjes te maken en/of zijn er mensen die weten hoe dit kan met plastic en/of dit voor mij kunnen doen ?

Ik begrijp er gewoon niks van. Het doet mij ook pijn, dat er zo met kostbare spullen wordt omgegaan. Veel mensen kopen dus maar weer een nieuw product. Je gooit een product ( wat nog prima functioneert ) weg en je maakt weer onkosten om een nieuw product aan te schaffen. Het is alsof er maar geen einde komt aan de hebberigheid van bedrijven.

herstelkees

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: 't Is werkelijk onvoorstelbaar: geen onderdeeltje verkrijgbaar Fuiji Camera
« Reactie #1 Gepost op: juni 28, 2014, 04:15:15 pm »
Ja,  knap irritant.  En omdat jet het dopje/klepje niet meer hebt is het ook moeilijk na te maken.
Als je een zelfde camera kan vinden, die het dopje nog wel heeft, kun je proberen een kopie te laten maken in een 3D-printshop. Met behulp van een camera wordt een 3-D afbeelding gemaakt, die omgezet wordt naar de print-file voor een 3D-Printer. Is ook niet goedkoop voor 1 stuks. Verder kan een handige hobbyist met een stuk plastic en een Multi-tool (Dremel b.v.) en z.n. een föhn ook zelf iets namaken. Maar ook daarvoor is een origineel wel handig. Suc6

Zonnig

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 09, 2014, 11:56:17 am »
Wat een goede tip ! Dank je wel ! Leuk dat je hebt gereageerd.

bas

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 01, 2014, 05:34:17 pm »
Als het bedrijf voor die prijs de gehele behuizing vervangt dan valt de prijs nog wel mee.

Ik heb hier ook een Fuiji Camara maar die komt helaas niet bij Hema vandaan
Wat voor model fotocamera heb je?
Kan je een foto maken van de batterij klep?

Kan je niet met ducktape de batterij klepje dicht plakken...
Dat lijkt mij goedkoper dan met een 3D printer wat uitprinten

Zonnig

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 11, 2014, 11:54:52 am »
Helaas, het gaat alleen om het dopje. Daar moet ik dus zoveel geld voor betalen. Ze willen geen onderdeeltje opsturen. Ze zeggen dat je nergens in Nederland ook maar één onderdeeltje van hun kan bestellen. Bewust natuurlijk, want mensen moeten de volle mep betalen en dan kopen ze wel een nieuw apparaat. Ook slecht voor het milieu.

Ik zal eens kijken welk type. :)

Merci.

Theo

• Newbie
  • *
  • Réparé plezier voor twee . . .
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 08, 2015, 04:25:15 pm »
ik heb nog wel eens succes bij een duits bedrijf of anders een briefje naar de fabrikant in japan
Repair on . . .