Wie kan me helpen aan een reparatie handleiding van een Delonghi espresso koffie

Gestart door Drambuie, 01 februari, 2016, 14:33:52

Vorige topic - Volgende topic

Drambuie

Theo, ik heb geen ervaring met het (blijvend!) vastzitten van een infusor (zetgroep?) bij een dergelijk apparaat; ze zijn wel gevoelig voor vervuiling, waardoor de piston steeds zwaarder gaat bewegen en uiteindelijk vastloopt. Ik kon hem er tot nu toe steeds wel uitkrijgen.

Een algemene reparatie handleiding (zoals voor de Senseo ontwikkeld is) bestaat volgens mij niet.

Bij http://elektrotanya.com/ krijg je door iets naar onderen te scrollen een oranjegeel zoekveld.

Door bij het eerste veld "ESAM4200" in te vullen en bij de twee andere "All" te kiezen en op "OK" te klikken krijg je 3 zoekresultaten waarvan de
bovenste een meertalige gebruiksaanwijzing is. De onderste 2 vallen onder de categorie "service manual" (SM). (Wellicht heb je daar iets aan!)
Het zijn wat testprocedures, grove schema's en plaatsjes hoe bepaalde onderdelen ge(de)monteerd worden en een zip-bestand met exploded views van de 4200 en 4200.S
(Bij deze documenten is het wel handig als je het Engels (of Italiaans) machtig bent  :) )

Zonder een account aan te hoeven maken kan je bij elektrotanya.com per dag(!) toch een beperkt aantal (2) gevonden bestanden downloaden door op de links te klikken en dan ca. 2 minuten te wachten.
Onder aan de bladzijde met het voorbeeldblad staat namelijk de regel "This file is downloadable free of charge: ...processing..." waarvan de het woord "processing" na 2 minuten wachten in "Get Manual" verandert en wel aanklikbaar wordt.

(Geduld en goed lezen worden helaas steeds schaarser in de moderne wereld!)

Succes, Alex
Van iets dat stuk is leer je het meest.