Connector E-reader kapot

Gestart door Fran, 14 juli, 2014, 10:59:43

Vorige topic - Volgende topic

Fran

Beste mensen,

Nu heb ik pas een (2-hands) E-reader gekocht. Na een paar dagen lukt het niet meer om op te laden en blijkt de connector in de e-reader kapot te zijn. Is hier iemand handig en kan dat simpel voor mij verhelpten tegen een geringe vergoeding ?

Dank je wel
Vr. groet
Francis

Drambuie

Francis,
Een paar tips:

1) Ga met je e-reader eens bij een Repair Café in je buurt langs, die kunnen je vast adviseren wat er kapot is en wat je voor reparatie-mogelijkheden er zijn.
2) Als je via dit forum iemand in je buurt zoekt voor reparatie, vermeld dan je woonplaats, dan weet een reparateur ook of hij evt. in je buurt woont.
3) Er zijn diverse, verschillende, aansluitingen op E-readers mogelijk dus het is ook handig het type E-reader  te vermelden (en ook het soort connector. bijv. "mini-USB").
4) Als je het type E-reader weet, kan je vaak al op Google met dat type en bv. "powerjack" of "connector" zoeken of het een vaker voorkomend probleem is en soms ook al informatie vinden hoe het te repareren is.
5 Weet je zeker dat het probleem niet (zoals vaak) in het snoertje/stekkertje van de lader zit?
("nu blijkt de connector van de E-reader stuk te zijn" suggereert dat er al een "deskundige" naar gekeken heeft, kon die je niet verder helpen?)

Succes.
Van iets dat stuk is leer je het meest.

Fran

Bedankt voor je reactie. Fijn om te weten gelezen te worden.
De aansluiting is USB en de connector is dezelfde ingang als van een Samsung lader.
Heb inmiddels vier oplader aan de e-reader gehangen, maar ze vallen eruit en/of maken geen connectie.

Had al gesurfed op het net, maar zonder resultaat.
Zal een dezer dagen proberen langs het cafe in Zoetermeer (woonplaats) te gaan. Probleem is tijd en vakantie in zicht..... dus  haast.


bas

Is het inmiddels gelukt met de ereader? 
Ik had een probleem met een kapot ereader scherm en via google kwam ik op een adres in Spijkenisse en heb daar tegen een kleine vergoeding onze ereader laten maken. Misschien hebben zij een onderdeel voor je