Schets electronica Nespresso Magimix

Gestart door Repiet, 24 maart, 2015, 20:40:04

Vorige topic - Volgende topic

Repiet

Schets Magimax
Frans
Ik heb hier nog een poging van het schema van een Nespresso Magimax om wat mooier te maken.
Als hij beter leesbaar is hoop ik op reacties
Hij is niet compleet omdat tijdens de metingen iets verkeerd ging waardoor ik geen spanningen meer had. Ik zoek via deze nog mederepairders die de ontbrekende gegevens van de drukknoppen enz wel hebben.
Repiet Afdeling Hoekse Waard

pavoordf

Hallo Piet

bijgaand het opgepoetste schema. Aansluiting 230 is mijn aanname.
Ik kon even niet uit de voeten met de schakelaars (graag meer detail). De NTC gaat nog wel lukken. Is de VDR met ander teken. Meer detail van het SMD bord zou mooi zijn :-)

Frans


Repiet

Goed gedaan    Varistor is goed getekend(Er zijn variaties)De drukknoppen met led ( 2X)   die izijn direct met drie draden op de printplaat verbonden . De hoeveelheid water worden gemeten met Hall vloeistofmeter 3 draden. De temperatuur gewoon met een 2draads NTC   direct naar de printplaat . De spanningen over deze draden zou een toevoeging zijn Wie ze heeft geef het door.
Bij mij is het fout gegaan doordat de open draad van de Serieweerstand heel dicht bij de zenerdiodes zit. Een slipper en je maakt sluiting.. Let dus op bij het meten.        Er staat bij meten altijd 230 V op het geheel.
Hier nog een bedradingsschema er bij dan zie je wat ik bedoel,

ga zo door   Repiet

pavoordf

Hallo Piet

laatste hobbywerk van vandaag.
De VDR kwam zo uit het boekje (NEN 5152:1973). Geldt niet voor alle symbolen. Deze moest ik toevallig zelf aanmaken, want hij zat niet in de bibliotheek
De rest spreekt denk ik voor zich

Frans

Repiet

Frans Dat ziet er glikt uit . Het schema is al 4 keer gedownload. .Er is belangstelling voor.  Nu nog de reacties met meer gegevens
Gr Repiet

pavoordf

Piet in gval van Senseo en Nespresso is het handig wanneer we ook positienummers ( voor weerstanden 30xx of Rxx, enz) kunnen vermelden, zoals ze op de PCB staan. Daarnaast helpt het ook om pinnummers van IC's te vermelden. Kan je deze data nog aanleveren?

Frans

Repiet

Uitdiepen Nespresso
Mededenker. Voor de plaatsen van diverse componenten is het handig om daar een foto van te nemen .Helaas op dit moment heb ik geen printplaat meer.
Wat betreft pinbezetting. 99,9 % van de goedwillende monteurs hebben niet de mogelijkheden om bv een processor te wisselen of uit metingen conclusies te trekken.
Het gaat er vooral om ,zijn de onderdelen die met de printplaat verbonden zijn heel.
Er zijn items hoe deze te meten.
Volgens mij is het meer van belang dat we weten welke spanningen op deze onderdelen staan.
Die 0,1% die dieper wil gaan hebben mijn zegen.
Repiet

Drambuie

@ Repiet,

Als je wilt dat je nuttige postings gevonden worden door deze 99,9% is het handig in de kop "Magimax" in "Magimix" te veranderen ;)

Drambuie
Van iets dat stuk is leer je het meest.

Repiet

Bedankt voor de nuttige tip We zullen het verwerken in de vervolmaking van de kennis over de Magimix