Demontage handleiding Siemens Koffiezetapparaat Porsche Design TC911P2 /01

Gestart door sjj, 28 december, 2018, 17:24:01

Vorige topic - Volgende topic

sjj

Hallo,

Wij hebben een Siemens koffiezetmachine aangeboden gekregen bij RepairCafe Borne met de volgende klacht.
Na 3 a 4 maal gebruikt te zijn valt die soms uit, nu zouden we graag willen weten hoe dit apparaat te demonteren is voor reparatie.
Het is een Siemens Koffiezetapparaat Porsche Design TC911P2 /01.

Alvast dank.


Als bijlage onderdelen tekening en foto

Drambuie

https://www.youtube.com/watch?v=z3zLQfGnY1g

(Je kan bij youtube op het type en 'repair' zoeken: vaak met een zee aan visuele info tot gevolg)

Mogelijk is de voedingscondensator van het printje te veel in capaciteit gedaald of blijft er een van de clixons onder het verwarmingselement 'hangen'. (sluit niet meer (elektrisch) bij afkoelen)
Als het 'open' clixons zijn kan je de contactjes met een stukje doek bevochtigd met contactspray schoonmaken.
Een warmtegevoelige onderbreking in het verwarmingselement kan ook nog, maar meestal brandt die na een paar keer 'schakelen' weg en verwarmt het apparaat dan helemaal niet meer.

Succes en een 2019 dat niet meer stuk kan: (en anders naar het Repair Café ermee! ;))
Van iets dat stuk is leer je het meest.

sjj

Hallo Drambuie.
Hartelijk dank voor de tips van wat het probleem van uitval kan zijn.
Maar de apparaten op YouTube zijn van een ander type deze hadden we al ontdekt, wel heb ik een onderdelen tekening kunnen bemachtigen en geupload en deze staat in topic met mijn vraag.
Het demonteren van onderen gaat niet lukken is al geprobeerd, dus daarom de vraag hoe te demonteren zonder te veel te beschadigen of clips af te breken.
Alle tips zijn welkom.
En bij het RepairCafe ben ik zelf vrijwilliger maar bij ons heeft niemand dit model Siemens koffiezetapparaat onderhanden  gehad.

Groet

threpair

Citaat van: sjj op 30 december, 2018, 10:35:10
Hallo Drambuie.
Hartelijk dank voor de tips van wat het probleem van uitval kan zijn.
Maar de apparaten op YouTube zijn van een ander type deze hadden we al ontdekt, wel heb ik een onderdelen tekening kunnen bemachtigen en geupload en deze staat in topic met mijn vraag.
Het demonteren van onderen gaat niet lukken is al geprobeerd, dus daarom de vraag hoe te demonteren zonder te veel te beschadigen of clips af te breken.
Alle tips zijn welkom.
En bij het RepairCafe ben ik zelf vrijwilliger maar bij ons heeft niemand dit model Siemens koffiezetapparaat onderhanden  gehad.

Groet

Beste forumleden,
Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Het lukt mij ook niet om dit model Siemens koffiezetapparaat van onderen te demonteren. Ik ben dus reuze benieuwd of er op bovenstaande vraag een oplossing is gekomen.
Groet Theo.