Krups Dolce Gusto kp220 grendelveer diffuser/prikplaat

Gestart door prismaster, 27 januari, 2023, 13:19:13

Vorige topic - Volgende topic

prismaster

De diffuser/prikplaat zit vergrendeld met een veer. Nu is deze veer defect en houdt de diffuser niet meer vergrendeld.

Nu kan ik nergens een nieuwe veerplaat bestellen en hoe je deze kunt vervangen?
Kan iemand van jullie mij op weg helpen?

Drambuie

Mogelijk heb je aan deze video wat. De veer is soms alleen verbogen!
Veer diffuser terug buigen
Van iets dat stuk is leer je het meest.

Piet van Dorssen


prismaster

Dank voor jullie reactie.
De veer is helaas niet verbogen maar door vocht verrot. De diffuser is nog te gebruiken.
Heb de service afdeling van Krups gemaild maar die geven geen gehoor op al een paar keer aandringen van mij. Nieuwe komplete kop kost maarliefst 30 euro. Klant vindt het dan niet waard die machine te repareren. En dat vind ik ook. Veertje van een paar euro is kennelijk niet interessant voor Krups.

Drambuie

Ik je vraag nog actueel?
Ik heb een mogelijke donor binnen gekregen: Een Krups KP160 Dolce Gusto Genio 2. Mogelijk zit daar hetzelfde veertje in. zie afbeelding.

Groet Alex, Breda
IMG_20230127_230052870.jpg
Van iets dat stuk is leer je het meest.

Henk 2 leerdam

Beste Prismaster,

Intussen kreeg ik een Dolce Gusto tot mijn beschikking voor "orgaan donatie".
Het veertje heb ik eruit geprepareerd, maar hoe...

Het witte nokje op de foto van Drambuie is één ondeelbaar geheel onderdeel waar de warme en koude slangen op aangesloten zijn richting het inspuit stuk. Ik heb dit weggebroken teneinde de bladveer omhoog te schuiven. Dit omhoog schuiven werd ook nog verhinderd door twee weerhaken op het linker en rechter deel van die bladveer.
Die blokkade kon ik alleen opheffen door het wegzagen van de voorzijde van de gleuven waarin de bladveer zit.
Ik heb nog gekeken of dat witte nokje gespaard kon worden door demonteren van het hele inspuit stuk, maar dit witte onderdeel zit met een dusdanig strakke pers passing in de zwarte kunststof omgeving dat daarbij  één van de twee slang aansluitingen sneuvelde.

Kortom geloof ik niet dat een vervangende bladveer redelijkerwijs onder het bewuste witte nokje is te krijgen.

Als je het nog proberen wilt ligt de bladveer voor je klaar, maar omdat je schrijft "De veer is helaas niet verbogen maar door vocht verrot" zou ook nog het probleem van de lekkage opgelost moeten worden.

suc6
Henk 2 leerdam


Drambuie

Citaat van: prismaster op 03 februari, 2023, 19:13:11Veertje van een paar euro is kennelijk niet interessant voor Krups.
En blijkbaar ook niet meer voor primaster! Reageren is er niet bij.
Van iets dat stuk is leer je het meest.