plaatsen van de hall sensoren

Gestart door wooley, 13 december, 2016, 16:41:55

Vorige topic - Volgende topic

wooley

Hallo techneuten .
Wie kan mij vertellen waar de hall sensor geplaatst moet worden van de Senseo 7853.
Er zit een aan de binnenkant van de achterwand voor het waterniveau, op de foto  is dit een langwerpige die aan de deksel gehaakt wordt en dan op de andere zijde vastgeklikt.
wist ik het wel, maar de andere sensor. die kan ik niet plaatsen omdat ik hem zelf niet heb losgehaald.!
misschien dat een van de foto;s een beeld geeft van de situatie. de kleinste sensor  bedoel ik.
Graag reactie!! :-\ :'(

Drambuie

Van iets dat stuk is leer je het meest.

wooley

Bedankt Alex;
Ik kom er helaas nog niet uit. misschien is er een ander die de oplossing weet.
groeten Jan

Drambuie

Jan,
Op bladzijde 9 van het service manual staan de 3(!) hall-sensoren aangeduid met de blauwe letters S, T en V met ook een stippellijntje naar de  plek waar ze vastgeklikt moeten worden.
Blijkbaar heb je de sensor "S" voor het waterniveau al op zijn plek.
"T" is de sensor voor de ontkalking en deze zit bij de uitloop. De (de-)montage ervan staat op bladzijde 3 midden in de rechter kolom beschreven.
De hall-sensor "V" voor het melkniveau zit op het uitsteeksel op de bodemplaat achter de plek waar het het melkreservoir komt. Door naar het melkreservoir te kijken zie je zo waar hij precies moet zitten.
Als je niet weet welke sensor welke is kan je nog de draden vanaf aansluitingen printje (nr. 45) aan de zijkant volgen; de plek van elk stekkertje op dit printje staat op bladzijde 10.

Lukt het met deze informatie nog niet, dan heb ik maar twee adviezen: demonteer een zelfde HD7853 Senseo ernaast en kijk hoe het zit of haal er een deskundige bij, die ook een service manual kan duiden. :-[

Anders wordt het wachten op iemand die je foto's stuurt van een gedemonteerde HD7853 waarop de locatie van de sensors te zien is. (Ik heb het apparaat niet voorhanden)

Succes, Alex (Breda)
Van iets dat stuk is leer je het meest.

wooley

Nog wel bedankt voor de info. De plaats is gevonden!!
Ik denk dat behoudens de hall sensor  ook nog een ander probleem voordoet.
Het lampje blijf snel knipperen. De vlotter beweegt goed, de tank is goed opgezet.
Heeft deze Senseo 3 hall sensoren? 1voor de watertank, 1 voor de melkcontainer? en 1 voor de deksel open?
er bevinden zich maar 2 sensoren in deze sens, dus een of ander zorgt er denk ik voor dat het lampje snel blijft knipperen.
kan er nog een andere oorzaak zijn? Verkeerde condensator gemonteerd ?
Een kennis heeft geprobeerd deze sens te repareren, wat mislukt is.
Graag hoor ik van je.

Vr groeten Jan