Onderdelen printkaart bestellen

Gestart door Bert, 14 maart, 2019, 19:50:35

Vorige topic - Volgende topic

Bert

Als je de onderdelen van een printplaat wilt vervangen heb je een probleem, want niemand verkoopt jou een LNK of relais. Een van de leden van het DIY repratieforum heeft dit opgepakt en verzorgt deze onderdelen, die bij dezelfde fabriek waar ook AEG en Bosch zijn onderdelen  van betrekt besteld worden. Ja dus, ook in China. Maar als jij bestelt, duurt het 7 weken voordat je de spullen in huis hebt.
Dan gaat moeders mekkeren, dus hier via Maak mijn witgoed zelf! Onderdelen
heb je ze binnen twee dagen in huis.
Groetjes,


Bert

MarcelvdG


Bert

Dat is een heel klein IC'tje dat door het in kleine blokjes hakken van de ingangspanning de gewenste electronicavoeding  maakt en dat op een zeer goedkope manier. De chips kosten haast niets.

Ze zitten werkelijk overal in. Alle witgoed, maar ook laders en led lampen.

Vaak zijn ze uit kostenbesparing van enkele centen te krap gedimensioneerd. En is een machine dan vroegtijdig helemaal "dood" en belandt op de schroothoop. Want het vervangen van de dure print is voor de fabrikanten de enige optie.

zie de datasheet: http://www.farnell.com/datasheets/2059771.pdf?_ga=1.139632378.857586638.1479377341
Groetjes,


Bert

MarcelvdG

Ah, op die manier. Ik weet dat particulier bestellen bij Farnell lastig is, maar de LNK306 is ook gewoon bij Distrelec te bestellen en de LNK304 bij Conrad.

Bert

Dat is dan nieuw, was voor een jaar nog niet zo. Hebben  stad en land afgezocht alleen per doos van zoveel stuks.
Groetjes,


Bert

Bert

Citaat van: MarcelvdG op 18 maart, 2019, 00:28:39
maar de LNK306 is ook gewoon bij Distrelec te bestellen .

Voor 15,10 inclusief verzending dat is toch wel heel erg duur voor een onderdeel van 1,50
Groetjes,


Bert

Bert

Citaat van: MarcelvdG op 18 maart, 2019, 00:28:39
Ah, op die manier. Ik weet dat particulier bestellen bij Farnell lastig is.

Maar daar is ook een initiatief voor gevonden: https://ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/12841/bestellen-bij-farnell-als-particulier
Groetjes,


Bert

Drambuie

Van iets dat stuk is leer je het meest.

Bert

Dat is heel erg jammer, bedankt voor de info!
Groetjes,


Bert