Senseo 7860

Gestart door Repareren Gewoon Doen, 15 juni, 2014, 11:03:36

Vorige topic - Volgende topic

Repareren Gewoon Doen

Senseo type 7860,

Beste Panelleden, ik kreeg kortgeleden een Senseo van het type 7860 te repareren. Het apparaat heeft het volgende mankement: Het apparaat start normaal op na het inschakelen. Nadat het controlelampje blijft branden en een eenkops-keuze wordt ingedrukt geeft het apparaat maar een kleine hoeveelheid water, minder dan 1/3 van de normale hoeveelheid, en direkt daarna gaat het apparaat uit.

Ik heb het apparaat meerdere malen gereset, en soms geeft hij een normale hoeveelheid, maar direct daarna weer een heel kleine hoeveelheid water. Ik dacht eerst aan een defecte condensator, maar volgens uw reparatie-handleiding zou het apparaat al tijdens het opwarmen uitschakelen.

Wie kan mij hierbij helpen. Heeft u een oplossing? Stuur een email naar info@reparerengewoondoen.nl

Drambuie

Dit verhaal is (ook) kenmerkend voor een condensator die zover achteruit is gegaan dat hij de schakelprint niet meer voldoende kan voeden zodra deze wat meer stroom gebruikt voor de aansturing van de pomp.
Als de condensator nog verder in capaciteit is afgenomen schakelt de Senseo al uit bij het opwarmen.
Soldeer de condensator uit en meet de capaciteit maar! (zal rond 1/2 tot 2/3 van de oorspronkelijke waarde liggen)

Ik zou, als je de capaciteit van de condensator zelf niet kan controleren, de gok voor die paar euro's maar nemen en de condensator vervangen!

Succes!
Van iets dat stuk is leer je het meest.